Κατηγορίες
παιδεία

Άλλα έλεγαν προ ετών για τη σχέση Ελλήνων και ξένων γλωσσών

glossesΝα σταματήσει αύριο κιόλας η διδασκαλία στα δημόσια σχολεία! Ευκαιρία είναι, για να τελειώνει και το σύστημα που το παιδί πριν να μάθει καλά-καλά να μιλάει σωστά ελληνικά του φορτώνουν και την εκμάθηση μιας ξένης προς αυτό γλώσσας!

Σύμφωνα με έρευνα του “Ευρωβαρόμετρου”, το 50% των Ελλήνων δεν μπορεί να διαβάσει ξένη γλώσσα, ούτε μπορεί να επικοινωνήσει στο διαδίκτυο, ενώ η αποτελεσματικότητα της εκμάθησης ξένης γλώσσας στο δημόσιο σχολείο αξιολογείται στο 15%, έναντι του 65% αυτής που παρέχεται στο ιδιωτικό ινστιτούτο.
Τα παραπάνω είναι στοιχεία που αναφέρθηκαν και από άνθρωπο μέσα στη ενική Διεύθυνση Διερμηνείας και Μετάφρασης της Ευρωπαϊκής Επιτροπής.
Μέχρι τώρα ακούγαμε τα αντίθετα: πως οι Έλληνες είναι μεταξύ αυτών που (αναλογικά) μπορούν να επικοινωνήσουν με κάποιον ξένο στη γλώσσα του σε μεγαλύτερο βαθμό σε σχέση με τους υπόλοιπους Ευρωπαίους. Στο κάτω-κάτω, δεν πας να υπαγορεύεις και διατριβή όταν μιλάς, να συνεννοηθείς θέλεις!

Τι πρέπει να γίνει σε επόμενη φάση για να… “διορθωθεί” αυτό το 15%;; Σε καιρούς Μνημονίων το καλύτερο θα ήταν να σταματήσουν να διδάσκονται τα αγγλικά, τα γαλλικά, τα γερμανικά κλπ κλπ στα σχολεία και οι μαθητές να ξεκινήσουν να πηγαίνουν μόνο σε φροντιστήρια ξένων γλωσσών. Αφού η αποτελεσματικότητα στο δημόσιο σχολείο είναι 4 και βάλε φορές μικρότερη, τι διάολο τις θέλουν τις γλώσσες στα δημόσια σχολεία;

Τώρα, που θα βρουν τα χρήματα οι μη έχοντες (και έτσι όπως μας κατάντησαν, πόσοι να είναι τελικά αυτοί που ακόμη μπορούν;;;;) για να στείλουν τα παιδιά τους στο φροντιστήριο, αυτό δεν είναι κάτι που θα απασχολήσει. Σιγά μην απασχολήσει. Απασχόλησε ποτέ για να απασχολήσει τώρα…;;