Κατηγορίες
Ελλάδα Επιτροπεία Οικονομία

Ενδιαφέρονται και για το λιμάνι του Πειραιά οι Ρώσοι

pirportΑυτοί θα θέλουν όλα (όχι κορόιδα είναι!). Οι δικοί μας – λόγω μνημονιακών δεσμεύσεων  – τα πουλάνε όλα. Κάπως έτσι είναι το πλαίσιο με τα λιμάνια και τους σιδηροδρόμους, που όπως φαίνεται θα πουληθούν μπιρ παρά, χωρίς να ληφθεί υπόψην η πραγματική τους αξία (χρηματική, γεωπολιτική, στρατηγική).

Οι Ρώσοι το έχουν μελετήσει καλά το αντικείμενο. Και πέραν του λιμανιού της Σαλονίκης και του ΟΣΕ ενδιαφέρονται (όπως δήλωσε σε δημοσιογράφους ο πρόεδρος των Ρώσικων Σιδηροδρόμων Βλαντίμιρ Γιακούνιν) και για το λιμάνι του Πειραιά. Οι αρχικές προτάσεις για την ιδιωτικοποίηση του μεγαλύτερου λιμανιού της χώρας μας θα πρέπει να κατατεθούν έως τις 28 Απριλίου.

Οι Ρώσοι δεν ενδιαφέρονται όμως μόνο για…… όσα πωλούνται στην Ελλάδα. Ενδιαφέρονται και για τα τρένα στη Βουλγαρία. Ώστε να δημιουργήσουν έναν διευρασιατικό διάδρομο που θα τον διαχειρίζονται οι ίδιοι, που όμως δεν θα πηγαίνει “δυτικά” (από την πρώην Γιουγκοσλαβία) αλλά “ανατολικά” (μέσα από Βουλγαρία, Ρουμανία και μετά Αυστρία).

*ας θυμηθούμε τι είναι και το “Ευρωπαϊκό Δίκτυο Μεταφορών“: είναι ένα ευρύ δίκτυο μεταφορών που θα αγκαλιάζει όλη την Ευρώπη και που με τον σιδηροδρομικό του ιστό που φέρει το όνομα “Διάδρομος 22”  (αν πάει από δυτικά) θα συνδέει τον Πειραιά με τη Δρέσδη της Γερμανίας. Το Δίκτυο θα συνδέει (στον κεντρικό του κορμό) 83 λιμάνια και 37 αεροδρόμια. Και σε αυτόη Ελλάδα, αν πουληθούν τα πάντα θα είναι θεατής και – επί πληρωμή – χρήστης.