Κατηγορίες
Οικονομία

Μια ακόμη πλευρά του lockdown που… κοστίζει αρκετά

Μεταξύ αυτών που το κράτος καλείται να αποζημιώσει – επειδή έχουν υπογραφεί συμφωνίες στις οποίες είχαμε αναφερθεί πολλές φορές στο παρελθόν (χωρίς φυσικά να έχουμε υπόψη την πανδημία που μας ήρθε από το πουθενά) – είναι και οι εταιρίες στις οποίες έχουν παραχωρηθεί οι αυτοκινητόδρομοι της χώρας μας.

Οι γνωστές “πετυχημένες” συνταγές των ιδιωτικοποιήσεων για μια ακόμη φορά έκαναν το… θαύμα τους και έτσι το Ελληνικό δημόσιο καλείται να δώσει στις εταιρίες (οι οποίες τη δουλειά τους κάνουν, και μάλιστα πολύ καλά) περίπου 40 εκατομμύρια ευρώ επειδή λόγω του lockdown και των απαγορεύσεων στις μετακινήσεις οι εταιρίες αυτές δεν είχαν τα αναμενόμενα οικονομικά αποτελέσματα.

Για τις συγκεκριμένες συμφωνίες είχε γίνει πολύς λόγος την εποχή που γίνονταν οι παραχωρήσεις, αφού στην ουσία το δημόσιο δεν συμμετέχει στα κέρδη ενώ στη χασούρα είναι πλήρης συμμέτοχος και στη συνέχεια αρωγός.

Και για να προλάβουμε όσους πουν ότι “οι εταιρίες κάνουν έργα, κρατάνε σε καλύτερη κατάσταση τους δρόμους απ΄ότι το δημόσιο” ή ότι “το δημόσιο αποζημιώνει και άλλους λόγω του lockdown” και άλλα τέτοια θα αντιτείνουμε το εξής: δεν αναφερόμαστε σε αποζημιώσεις που υπάρχουν λόγω κάποιου έκτακτου γεγονότος και που υπάρχουν επειδή βγήκε κάποιος έκτακτος νόμος, μια ΚΥΑ ή μια απόφαση της στιγμής.

Αλλά στο γεγονός ότι είναι ελάχιστοι αυτοί που κατάφεραν να κλείσουν συμφωνία βάσει της οποίας υπάρχει συμβαλλόμενος που να είναι διαχρονικά έξω απ’ τα κέρδη και μέσα στη χασούρα (όποτε τύχει να υπάρχει τέτοιο πράμα)…

Να σημειωθεί πως τα 40 εκατομμύρια (περίπου) αποτελούν το πρώτο τμήμα αποζημιώσεων. Και αυτό επειδή αφορούν την περίοδο Ιανουαρίου – Ιουνίου 2020, δηλαδή το πρώτο lockdown. Γιατί έχουμε και το δεύτερο.


και μια σημείωση για το τέλος: τέτοιες συμφωνίες δεν υπογράφηκαν μόνο εκείνη την εποχή ή μόνο στο συγκεκριμένο τομέα. Τέτοιες συμφωνίες υπάρχουν αρκετές και δεν θα υπάρξουν άλλες. Άλλωστε, βγήκαμε από τα Μνημόνια και πλέον κάνουμε ως χώρα ότι θέλουμε στη διαχείριση όσων από τα ασημικά της χώρας απέμειναν υπό τον έλεγχο του δημοσίου. Έτσι δεν είναι;;;