Έντονο είναι το πρόβλημα με τη λειτουργία του δικτύου αποχέτευσης στο Πλατύ, ενός έργου που ήταν πολυδιαφημισμένο αλλά τελικά αποδεικνύεται προβληματικό σε αρκετά σημεία του.
Σε πολλά σημεία του δικτύου λοιπόν παρουσιάζονται προβλήματα, τα οποία – για να το πούμε σε απλά ελληνικά και … ευγενικά – κάνουν τη ζωή των κατοίκων δύσκολη.
Το κακό της υπόθεσης είναι πως πρόκειται για προβλήματα που ΔΕΝ λύνονται απ’ τη μια μέρα στη άλλη (παρά τις καθημερινές προσπάθειες των συνεργείων της Δημοτικής Επιχείρησης Ύδρευσης Αποχέτευσης του Δήμου Αλεξάνδρειας, προσπάθειες που αναγνωρίζονται από τους καταναλωτές – πελάτες).
Τι γίνεται;; Το σύστημα ΔΕΝ δουλεύει όπως θα έπρεπε! Τόσο απλά.
Και δεν δουλεύει επειδή ο σχεδιασμός δεν ήταν σωστός. Το έχουμε γράψει εκατοντάδες φορές από τότε που η αποχέτευση μπήκε σε λειτουργία: ένα έργο δεν είναι μόνο η κατασκευή και η παράδοση του προς χρήση. Είναι και η συντήρησή του.
Όταν λοιπόν πρωτολειτούργησε όλα πήγαιναν σχετικά καλά. Όμως στο σχεδιασμό δεν είχε προβλεφθεί είτε να δοθεί η συντήρηση σε ιδιώτη είτε να εκπαιδευτούν τα μέλη των συνεργείων της ΔΕΥΑ Αλεξάνδρειας στην αντιμετώπιση προβλημάτων που θα εμφανίζονταν.
Αποτέλεσμα: μετά από λίγα χρόνια, όταν τα προβλήματα ξεκίνησαν να εμφανίζονται (λογικό είναι, μηχανήματα είναι…), δεν υπάρχει κανείς πραγματικά εκπαιδευμένος που να μπορεί λύσει άμεσα οποιοδήποτε θέμα προκύψει.
Οι υπάλληλοι τρέχουν και δε φτάνουν στην κυριολεξία, το φαινόμενο ένα συνεργείο να βρίσκεται στο Πλατύ για να επισκευάζει μηχανήματα είναι σχεδόν καθημερινό, ενώ οι άνθρωποι που προσπαθούν να μας εξυπηρετήσουν δεν είναι καταρτισμένοι και προσπαθούν εμπειρικά να λύσουν θέματα σε ένα δίκτυο που λειτουργεί με άλλες τεχνολογίες. Στο όλο κάδρο μπαίνουν και φθορές που προκαλούνται από αγνώστους σε ηλεκτρικές διατάξεις, οπότε η κατάσταση είναι εξαιρετικά δύσκολη.
Μαθαίνουμε πως στη ΔΕΥΑ Αλεξάνδρειας αναζητούν λύση εδώ και καιρό και πως ήδη γίνεται έλεγχος για το πως θα πάψει να υφίσταται το πρόβλημα.
Η ΔΕΥΑ οφείλει να λύσει το θέμα το συντομότερο δυνατό. Πρέπει να βρεθούν και ο τρόπος και τα κονδύλια ώστε:
- να γίνει μια μελέτη για τα υφιστάμενα προβλήματα,
- να λυθούν αυτά τα προβλήματα που μέχρι τώρα προκλήθηκαν είτε από αστοχίες υλικού είτε από κακή χρήση (σε κάποιες περιπτώσεις οι υπάλληλοι έχουν βγάλει μέσα από τα φρεάτια από πάνες, σερβιέτες και μωρομάντηλα μέχρι ολόκληρα ρολά χαρτιών που πετούσαν στην αποχέτευση ασυνείδητοι καταναλωτές, με αποτέλεσμα να μπλοκάρει η λειτουργία ολόκληρων γραμμών που εξυπηρετούσαν εκατοντάδες άλλους…)
- να εκπαιδευτούν υπάλληλοι για να λύνουν τα ζητήματα που θα προκύπτουν στο μέλλον.
Στο κάτω-κάτω, η συντριπτική πλειοψηφία των χρηστών-πελατών της ΔΕΥΑ Αλεξάνδρειας στο Πλατύ έχει καταβάλει τα 605 ευρώ για τις συνδέσεις και κάθε μήνα καταβάλει και τα τέλη για υπηρεσίες. Και πρέπει να απολαμβάνει των υπηρεσιών που πληρώνει…