Προς τη σωστή κατεύθυνση οι αλλαγές που ισχύουν από την 1η Ιουλίου στον Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας, όμως πολλοί είναι αυτοί που λένε ότι για μια ακόμη φορά δεν ασχολούμαστε με το “προλαμβάνειν” (δηλαδή να κινηθούμε με άλλες μεθόδους πρώτα, όπως π.χ. υποχρεωτικά μαθήματα στα σχολεία με ΠΟΛΛΕΣ ώρες και πρακτική).
Όμως υπάρχει και μια διάχυτη απορία όσον αφορά το κομμάτι που σχετίζεται με το θέμα της σωματικής ή πνευματικής εξάντλησης των οδηγών, που αναφέρεται στον ΚΟΚ: με ποιο τρόπο θα πιστοποιείται επιστημονικά ότι ένας οδηγός είναι σωματικά ή πνευματικά εξαντλημένος;;
Για παράδειγμα: τους ηλίθιους που πιάνουν τιμόνι ενώ έχουν πιει όλη την ανατολική Μεσόγειο (μαζί με τα πετρέλαια που βρέθηκαν τελευταία) μπορούν να τους βρουν και να αποδείξουν την κατάστασή τους αρχικά με το αλκοτέστ ή στη συνέχεια με μια εξέταση σε νοσοκομείο. Φαίνονται τα πάντα.
Την κούραση όμως πως θα τη μετράνε;;; Θα έχουν εργόμετρα οι τροχονόμοι μαζί τους;;; Θα γίνεται τεστ κοπώσεως επιτόπου;;; Τι ακριβώς θα γίνεται;;
Κι άντε, στα φορτηγά ένα μέρος της όλης κατάστασης μπορεί να πιστοποιηθεί με ταχογράφους (ότι δηλαδή ο οδηγός οδηγούσε π.χ. για 300 ώρες σερί και όχι όσο ο νόμος επιτρέπει). Στα ΙΧ;; Με το μάτι θα γίνεται η δουλειά;;
Οπότε είναι 101% σίγουρο πως από την πρώτη κλήση που θα κοπεί για το θέμα της “σωματικής ή πνευματικής εξάντλησης” τα δικαστήρια θα έχουν πολλή δουλειά, λόγω προσφυγών που θα γίνουν…