Μου κίνησε την περιέργεια η ιστορία με τα χώματα και τους καθαρισμούς καναλιών στη Δ.Ε. Αντιγονιδών στην οποία αναφέρθηκε προ ημερών στη συνεδρίαση του Δημοτικού Συμβουλίου Αλεξάνδρειας (και μόλις χθες, 7/3, στο τοπικό ραδιόφωνο) ο δημοτικός σύμβουλος Κίμωνας Παράσχου.
Γιατί φαινόταν παράλογο να έχουν γίνει μετακινήσεις 23.048 κυβικών χωρίς να πάρει χαμπάρι κανείς τίποτε ή χωρίς να έχουν βουλιάξει οι δρόμοι της περιοχής στην οποία γίνονταν οι παρεμβάσεις και οι καθαρισμοί από φερτά υλικά.
Από ότι φαίνεται η όλη ιστορία δεν αφορά μεταφορά μπάζων, χώματος, λάσπης (ή άλλου υλικού τέτοιου τύπου) αλλά αφορά καθαρισμό των καναλιών από τα γνωστά υλικά με τα οποία γεμίζουν (λάσπες, καλάμια, χώματα, βούρκο) και ίσως σε κάποιες περιπτώσεις και μεταφορά ορισμένων ποσοτήτων σε άλλα σημεία.
Δηλαδή φαίνεται ότι τα 23.048 κυβικά δεν μεταφέρθηκαν κάπου αλλά απλά βγήκαν από τα κανάλια και αποτέθηκαν παράλληλα από αυτά.
Είναι μια ιστορία που όσοι κυκλοφορούν στον κάμπο την έχουν δει: πάει κάποιος εκσκαφέας με έναν “κουβά” και αρχίζει και καθαρίζει το κανάλι. Καθαρίζει, αποθέτει παράλληλα με το κανάλι ότι βγάζει από αυτό, πάει πέντε μέτρα παραπέρα, ξανακάνει την ίδια δουλειά, πάει πιο πέρα και το συγκεριμένο μοτίβο συνεχίζεται μέχρι να φτάσει στο τέλος του καναλιού.
Επίσης αυτό που κινεί την περιέργεια είναι και κάτι άλλο: ο εργολάβος θα έπρεπε να κάνει την ίδια εργασία και σε άλλα σημεία της Δ.Ε. Αντιγονιδών. Δεν την έκανε, προφανώς για διάφορους λόγους (μπορεί να μην είχε χρόνο ή εξαιτίας ενός χαλασμένου μηχανήματος, ή, ή…. – πολλοί οι λόγοι και δεν ξέρουμε τι μπορεί να έχει γίνει). Και στην παραλαβή αυτό φαίνεται. Δηλαδή δεν παρέλαβαν αυτό που έλεγε η μελέτη αλλά ότι έγινε στην πραγματικότητα. Κατά συνέπεια και ο εργολάβος δεν πληρώθηκε αυτά που δεν έγιναν.
Το άλλο το οποίο είναι λίγο παράλογο είναι το μικρό αντίτιμο ΑΝ η ιστορία αφορούσε σκάψιμο και μεταφορά των 23.048 κυβικών μέτρων.
Σκέφτηκα να κάνω μια απλή διαίρεση του ποσού του τιμολογίου με τα φορτία που υποτίθεται πως μετακινήθηκαν (λαμβάνοντας υπόψη, όπως με είπαν φίλοι που ασχολούνται με το θέμα, ότι ένα τετραξονικό φορτηγό μπορεί να κουβαλήσει 15-17, άντε 20 κυβικά για λόγους στρογγυλοποίησης).
Το σκεπτικό μπορεί να είναι λανθασμένο αλλά είναι απλό και βασίζεται σε όσα ακούσαμε έως τώρα:
23.048 κυβικά δια 20 κυβικά ανά φορτίο = 1.152,4 φορτία
19.700 ευρώ δια τα 1152,4 φορτία = 17,09 ευρώ ανά φορτίο!
Δεν μπορεί να κάνει μεταφορά υλικών και να χρεώνει (και να “βγαίνει” οικονομικά) 17 ευρώ το φορτίο! Ούτε τις φθορές των ελαστικών δεν καλύπτει έτσι.
Οπότε (λαμβάνοντας υπόψη όσα ακούστηκαν στο ΔΣ και όσα μάθαμε από όσους βγαίνουν στον κάμπο ή που ασχολούνται με τέτοιες εργασίες με χωματουργικά) καταλήγουμε στο λογικό συμπέρασμα ότι δεν έγινε μεταφορά της ποσότητας που αναγράφεται στο τιμολόγιο, έγινε καθαρισμός και απόθεση δίπλα στα κανάλια, ίσως και κάποια φορτία να μεταφέρθηκαν λίγο παραπέρα για διάφορους λόγους.
Φυσικά ΟΛΑ ΤΑ ΠΑΡΑΠΑΝΩ ΕΙΝΑΙ ΥΠΟΘΕΣΕΙΣ και αυτό που αναμένουν οι δημότες και επιβάλλεται να γίνει είναι αυτό που λέγαμε χθες: να βγει η Δημοτική Αρχή, να μας δείξει τα στοιχεία που έχει και εν τέλει να μας αποδείξει ότι δεν ισχύει το παράλογο (των αθικτών δρόμων και των 17 ευρώ το φορτίο) και ότι γίνεται σωστή διαχείριση του δημοτικού χρήματος.
* οι φωτογραφίες είναι από το διαδίκτυο – ενδειτικές, δεν έχουν σχέση με τη συγκεκριμένη περίπτωση.