Κατηγορίες
Χωρίς κατηγορία

Τρεις “σιδηροδρομικού ενδιαφέροντος” ειδήσεις

Τρεις εξελίξεις “σιδηροδρομικού ενδιαφέροντος” είχαμε τις ημέρες αυτές. Συγκεκριμένα:treno1

1) έγινε μια ερώτηση στη Βουλή – προς τους αρμόδιους υπουργούς – από βουλευτές της Β. Ελλάδας που ανήκουν στο κόμμα του ΣΥΡΙΖΑ και σχετίζονταν με τη διακοπή των δρομολογίων Θεσσαλονίκη – Έδεσσα – Θεσσαλονίκη (με το θέμα έχουμε ασχοληθεί ουκ ολίγες φορές, την ερώτηση μπορείτε να τη δείτε προς το τέλος της ανάρτησης),

2) εκφράστηκε, δια του προέδρου της ΤΡΕΝΟΣΕ στο 39ο IATTO FORUM – EXPORT SUMMIT II το οποίο διοργανώνει ο Σύνδεσμος Εξαγωγέων Βορείου Ελλάδος (ΣΕΒΕ), η πρόθεση της εταιρίας να δημιουργηθεί ένας εμπορευματικός κόμβος (hub) στην περιοχή της Θεσσαλονίκης, ώστε η εταιρία να έχει μια βάση για “εξόρμηση” στα Βαλκάνια και στην Ευρώπη, – τώρα, γιατί θα μπει στα έξοδα να …ρίχνει μπετά  μια εταιρία που θέλουν να πουλήσουν, αυτό είναι ένα ερώτημα!

3) Το Ευρωπαϊκό Δικαστήριο αποφάνθηκε ότι, σε περίπτωση σημαντικής καθυστερήσεως τρένου, ακόμη και αν αυτή οφείλεται σε περιστατικό ανωτέρας βίας, οι επιβάτες έχουν δικαίωμα να επιστραφεί σε αυτούς μέρος του αντιτίμου του εισιτηρίου σιδηροδρομικής μεταφοράς τους.

Το κείμενο της ερώτησης των 6 βουλευτών είναι η ακόλουθη:

Ερώτηση

Προς τους κ. κ. Υπουργούς:

– Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων

– Διοικητικής Μεταρρύθμισης και Ηλεκτρονικής Διακυβέρνησης

– Οικονομικών

ΘΕΜΑ: Διακοπή δρομολογίων προαστιακού Σιδηροδρόμου Θεσσαλονίκης- Έδεσσας

Στις 30/08/2013 η ΤΡΑΙΝΟΣΕ με Δελτίο Τύπου της ανακοίνωσε και προχώρησε στην διακοπή των τοπικών δρομολογίων στο σιδηροδρομικό τμήμα Θεσσαλονίκη- Έδεσσα- Θεσσαλονίκη.

Ειδικότερα, από τις 02/09/2013 διακόπηκε η εκτέλεση των εξής δρομολογίων: Θεσσαλονίκη – Έδεσσα: Αμαξοστοιχία 3731 με ώρα αναχώρησης 04:30, Αμαξοστοιχία 3741 με ώρα αναχώρησης 16:59 και Έδεσσα – Θεσσαλονίκη: Αμαξοστοιχία 3734 με ώρα αναχώρησης 06:16, Αμαξοστοιχία 742 με ώρα αναχώρησης 18:42.

Η εν λόγω σιδηροδρομική γραμμή καλύπτει τις ανάγκες των πόλεων-σταθμών Πλατύ, Σίνδος, Άδενδρο, Αλεξάνδρεια, Βέροια, Νάουσα, Σκύδρα, Έδεσσα, καθώς και των περιχώρων, δηλαδή περίπου 120.000 κατοίκων. Εκτός αυτού, τα περικομμένα δρομολόγια εκτελούνταν σε ώρες που εξυπηρετούσαν για τη μετακίνηση από και προς την εργασία τους τουλάχιστον 400 επιβάτες καθημερινά και ιδίως τους εργαζόμενους στην ΒΙ.ΠΕ.Θ. της Σίνδου. Από το 2007 που διενεργούνται τα συγκεκριμένα δρομολόγια είναι η πρώτη φορά που επιχειρείται αναστολή δρομολογίων και ήδη η «κίνηση» των εισιτηρίων στο σιδηροδρομικό τμήμα Θεσσαλονίκη-Έδεσσα- Θεσσαλονίκη έχει μειωθεί κατά το ήμισυ. Η απόφαση αυτή σε συνδυασμό με τη διακοπή κι άλλων δρομολογίων σε όλη τη χώρα κινείται σε μια κατεύθυνση που συμβάλλει αρνητικά στην επίτευξη των οικονομικών στόχων του ΟΣΕ, μιας που μειώνει φανερά τα κέρδη του οργανισμού. Πέρα και κυριότερα από αυτό, ένας δημόσιος οργανισμός αδυνατεί να εκπληρώσει την αποστολή του και αφήνει ουσιαστικά χωρίς ασφαλή, άνετη και φθηνή μετακίνηση εκατοντάδες χιλιάδες συμπολίτες μας και εργαζομένους και ιδιαίτερα στην ευαίσθητη και χτυπημένη από την κρίση και την ανεργία περιοχή της Κεντρικής Μακεδονίας.

Επειδή, ο σιδηρόδρομος αποτελεί στα χέρια του Δημοσίου σημαντικό εργαλείο παραγωγικής ανάπτυξης,

Επειδή, η ασφαλής και αξιόπιστη μετακίνηση των πολιτών είναι υποχρέωση της Πολιτείας και ως δημόσιο αγαθό πρέπει να προσφέρεται από έναν Δημόσιο Φορέα,

Επειδή, η περιβόητη «κινητικότητα» αποδυνάμωσε τον ΟΣΕ και οδήγησε ακολούθως στην υποβάθμιση των υπηρεσιών του μέσω της αδυναμίας του να τις εκπληρώσει, ώστε να θεωρηθεί ζημιογόνος ο Οργανισμός και να διευκολυνθεί η εκποίησή του μέσω του ΤΑΙΠΕΔ,

Επειδή, οι εν λόγω περικοπές δρομολογίων αναμένεται να μειώσουν κι άλλο την ήδη κατά 20% μειωμένη κίνηση στον άξονα Αθήνα- Θεσσαλονίκη,

Ερωτώνται οι κ. κ. Υπουργοί:

  • Προτίθεται να ανακαλέσει την αναστολή των ανωτέρω δρομολογίων;

  • Σε ποιες ενέργειες προτίθεται να προβεί ώστε να αποκατασταθεί η πλήρης λειτουργία του ΟΣΕ ως ενός αξιόπιστου δημόσιου φορέα συγκοινωνιών;

  • Σκοπεύει να επαναφέρει τους υπάλληλους που θεωρήθηκαν πλεονάζον προσωπικό στον ΟΣΕ- ενώ είναι εμφανής η ανάγκη προσωπικού- όπως πχ. τους μηχανοδηγούς που μετατέθηκαν σε άλλους τομείς του Δημοσίου;

Οι ερωτώντες βουλευτές:

Αμμανατίδου – Πασχαλίδου Ευαγγελία

Αμανατίδης Ιωάννης

Γαϊτάνη Ιωάννα

Κουράκης Αναστάσιος

Ουζουνίδου Ευγενεία

Χαραλαμπίδου Δέσποινα