Ποιους τύπους αυτοκινήτου επιλέγουν οι συμμορίες για να κάνουν ανταλλακτικά
Ρεπορτάζ : Κώστας Ονισένκο
(από την Καθημερινή της Κυριακής)
Τέσσερα λεπτά χρειάζονται για να κλαπεί ένα κλειδωμένο αυτοκίνητο από έναν έμπειρο κλέφτη. Μία ώρα χρειάζεται για να “κοπεί”, δηλαδή να αφαιρεθούν τα ανταλλακτικά που μπορούν να πωληθούν και το υπόλοιπο αυτοκίνητο να γίνει κομματάκια για να καταλήξει σκραπ.
Αυτή είναι η μοίρα χιλιάδων Ι.Χ. που μπαίνουν στο στόχαστρο συμμοριών. Όπως εξηγούν στην «Κ» στελέχη της ΓΑΔΑ, που ασχολούνται με το θέμα, η οικονομική κρίση, η στροφή σε φθηνά μεταχειρισμένα ανταλλακτικά, αλλά και η αύξηση της τιμής των μετάλλων, έχουν φουντώσει το κύμα των κλεμμένων αυτοκινήτων και των απελπισμένων ιδιοκτητών τους.
Τα αυτοκίνητα που κλέβονται χωρίζονται σε τρεις βασικές κατηγορίες.
Στην πρώτη ανήκουν τα λεγόμενα “καθημερινά” αυτοκίνητα, ευρείας κυκλοφορίας. Οι κλέφτες ακολουθούν τους “κανόνες της αγοράς”, με αποτέλεσμα στην πρώτη γραμμή επικινδυνότητας να βρίσκονται τα οχήματα που πωλούνται πιο εύκολα, κυρίως τα μικρού μεγέθους και κυβισμού. Συχνά τα κυκλώματα που εμπλέκονται στις κλοπές αγοράζουν σε πολύ χαμηλή τιμή τρακαρισμένο αυτοκίνητο και στη συνέχεια κλέβουν ένα αυτοκίνητο ίδιου μοντέλου. Τοποθετούν τα στοιχεία του τρακαρισμένου στο κλεμμένο και στη συνέχεια το πουλούν ως… νόμιμο.
Στην πρώτη ανήκουν τα λεγόμενα “καθημερινά” αυτοκίνητα, ευρείας κυκλοφορίας. Οι κλέφτες ακολουθούν τους “κανόνες της αγοράς”, με αποτέλεσμα στην πρώτη γραμμή επικινδυνότητας να βρίσκονται τα οχήματα που πωλούνται πιο εύκολα, κυρίως τα μικρού μεγέθους και κυβισμού. Συχνά τα κυκλώματα που εμπλέκονται στις κλοπές αγοράζουν σε πολύ χαμηλή τιμή τρακαρισμένο αυτοκίνητο και στη συνέχεια κλέβουν ένα αυτοκίνητο ίδιου μοντέλου. Τοποθετούν τα στοιχεία του τρακαρισμένου στο κλεμμένο και στη συνέχεια το πουλούν ως… νόμιμο.
Διαβάστε περισσότερα ΕΔΩ, στην “Καθημερινή της Κυριακής”