Κατηγορίες
Χωρίς κατηγορία

Το καρτέλ του κοτόπουλου

ή αλλιώς οι “χρυσές κότες” και τα χρυσά αυγά.
Μια ακόμη απόδειξη ότι κάποια βασικά αγαθά θα πρέπει να μπουν σε καθεστώς διατίμησης γιατί οι καταναλωτές πληρώνουν τα μαλλιοκέφαλά τους!  
Μια περίεργη ιστορία “έσκασε” πριν από λίγες ημέρες και έχει να κάνει με τη δημιουργία και τη λειτουργία καρτέλ στο χώρο του κοτόπουλου.
Συγκεκριμένα, διερευνήθηκαν κάποιες καταγγελίες και έγινε αυτεπάγγελτη έρευνα που πραγματοποίησε η Επιτροπή Ανταγωνισμού, από την οποία ανακαλύφθηκε πως οι 10 μεγαλύτερες εταιρίες του χώρου (δηλαδή όλες πλην μίας!) είχαν στήσει καρτέλ και κανόνιζαν τα πάντα: από τιμές μέχρι και τον τρόπο προώθησης του προϊόντος στα σούπερ μάρκετ.
Όλη η ιστορία κράτησε από το 1996 έως το 2010, ενώ η συγκεκριμένη αγορά είχε τεράστιο τζίρο που άγγιζε τα 700 εκατομμύρια ευρώ ετησίως.
Να σημειωθεί ότι η αγορά κοτόπουλου έως το 1994 ήταν υπό καθεστώς διατίμησης, οπότε οι εταιρίες αυτές (που ελέγχουν το 80% της αγοράς, με παρουσία σε κάθε στάδιο, από τα αβγά μέχρι τα κατεψυγμένα αλλά και τις τροφές των κοτόπουλων) προσέτρεξαν να …καλύψουν το κενό και να βάλουν οι ίδιες “διατίμηση” της αρεσκείας τους!
Η υπόθεση έχει προγραμματισθεί να εξετασθεί από την ολομέλεια της Επιτροπής Ανταγωνισμού στις αρχές Οκτωβρίου.