Από την πρώτη ημέρα μετά από το δυστύχημα στα Τέμπη (στο οποίο έχασαν τη ζωή τους 57 άνθρωποι – επιβάτες και προσωπικό – και τραυματίστηκαν τουλάχιστον 85 άλλοι) έχουν βγει στη δημοσιότητα διάφορα έγγραφα που σχετίζονται με την κατάσταση του δικτύου και του τροχαίου υλικού, με παραιτήσεις, με προειδοποιήσεις κλπ κλπ.
Στο μεταξύ έχουν ξεκινήσει – εδώ και μήνες – οι εργασίες της Επιτροπής της Βουλής για το θέμα, κατά τη διάρκεια των οποίων έχουν αποκαλυφθεί πολλά (θα μπορούσαν όμως να αποκαλυφθούν ακόμη περισσότερα αν είχαν κληθεί μάρτυρες που οι περισσότεροι θεωρούν ότι είναι “κλειδιά”).
Οι τελευταίες εξελίξεις
Στην Επιτροπή μίλησε ο πρώην υπουργός Κ. Α. Καραμανλής, ο οποίος ήταν “άλλα λόγια να αγαπιόμαστε” και έριξε το βάρος στη μη τήρηση των κανονισμών κυκλοφορίας.
Επίσης ο διευθύνων σύμβουλος της Hellenic Train Μαουρίτσιο Καποτόρτο (που κατέθεσε στην Επιτροπή στα τέλη Ιανουαρίου) αρνείται να υπογράψει την κατάθεσή του, επειδή αμφισβητεί την ποιότητα της διερμηνείας που έγινε.
Έγγραφα
Ορισμένα από τα έγγραφα που έχουν βγει στη δημοσιότητα είναι όντως κομβικά. Και βγαίνουν συνεχώς κι άλλα. Κάποια (του 2021, του 2022 ή ακόμη και του 2023 – 20 ημέρες πριν από το δυστύχημα) μπορείτε να δείτε στη συνέχεια: