Όπως κάθε χρόνο, έτσι και φέτος, το Ειδικό Δημοτικό Σχολείο Αλεξάνδρειας μαζί με το Ειδικό Νηπιαγωγείο, διοργάνωσαν πλήθος διαδραστικών και διαθεματικών δραστηριοτήτων, με αφορμή την Παγκόσμια Ημέρα Ατόμων με Αναπηρία στις 3 του Δεκέμβρη, σε συνεργασία με όλα τα δημοτικά σχολεία της πόλης.
Οι δύο εβδομάδες, πριν από την 3η Δεκέμβρη, ήταν εβδομάδες δράσης και υλοποίησης ποικίλλων δραστηριοτήτων. Κατά τη διάρκεια αυτών οι μαθητές των Δημοτικών σχολείων της πόλης μας, μέσα από δράσεις, βίωσαν την έννοια της Αναπηρίας και κατανόησαν την έννοια της διαφορετικότητας.
Οι δάσκαλοι και το προσωπικό του Ειδικού σχολείου, αλλά και οι εκπαιδευτικοί των συμμετεχόντων σχολείων προσπάθησαν να δώσουν στους μαθητές και στις μαθήτριες τη δυνατότητα να αντιληφθούν πώς ένα άτομο με αναπηρία νιώθει και βιώνει διάφορες καταστάσεις της ζωής. Οι μαθητές είχαν την ευκαιρία να βρεθούν στη θέση ενός ατόμου με προβλήματα όρασης ή ακοής και να βιώσουν τα ερεθίσματα που δέχεται αυτό, να κινηθούν στο χώρο και να εκτελέσουν εργασίες όπως ένα άτομο με κινητικά προβλήματα και να αντιληφθούν γεγονότα όπως τα αντιλαμβάνεται ένα άτομο με αναπτυξιακές διαταραχές (φάσμα αυτισμού).
Τη Δευτέρα 5 Δεκεμβρίου και ώρα 10:00, όλα τα τμήματα που συμμετείχαν σε όλη αυτή τη βιωματική διαδικασία παρακολούθησαν θεατρικό από τους μαθητές του σχολείου, απαγγελία ποιήματος από μαθήτρια του Ειδικού Νηπιαγωγείου, βίντεο, ταινίες μικρού μήκους με θέμα την Αναπηρία καθώς και ένα τραγούδι στη νοηματική γλώσσα από μαθητές του 1ου Δημοτικού Σχολείου, στην αίθουσα Συνεδριάσεων του Δημοτικού Συμβουλίου Αλεξάνδρειας. Τα τμήματα που συμμετείχαν στις δραστηριότητες είχαν κάνει μια προεργασία με τους/τις δασκάλους/ες τους με συζητήσεις, αλλά και εργασίες, κολλάζ, χειροτεχνίες και συνθήματα.
Το υλικό που συλλέχτηκε εκτίθεται από τις 5 Δεκεμβρίου και για λίγες μέρες στο χώρο του Δημαρχείου.
“Θέλουμε να ευχαριστήσουμε από την καρδιά μας όλους τους εκπαιδευτικούς, μαθητές και μαθήτριες των σχολείων που συμμετείχαν στις δράσεις και πιστεύουμε ότι αυτές οι δράσεις τους έδωσαν τη δυνατότητα να αντιληφθούν τα προβλήματα της Αναπηρίας και να διαμορφώσουν στάση στήριξης και άποψη για τη διαφορετικότητα.” καταλήγει η ανακοίνωση του Σχολείου.