Σε ανακοίνωσή του ο Σύλλογος Φιλολόγων Ημαθίας αναφέρει:
“Κλείνοντας 2 χρόνια προβληματικής λειτουργίας της εκπαιδευτικής διαδικασίας μέσα σε συνθήκες πανδημίας ως παιδαγωγοί και επιστήμονες οφείλουμε να καταθέσουμε την αγωνία και την ανησυχία μας για τα προβλήματα που έχουν ενσκήψει στην πραγματικότητα της σχολικής τάξης και που ανάγλυφα αποτυπώνονται και στα μαθησιακά κενά των μαθητών μας, οι οποίοι δίνουν τον αγώνα τους για κατάκτηση της γνώσης σε εξαιρετικά δύσκολες συνθήκες.
Η εφαρμογή της τηλεκπαίδευσης κατά την περσινή χρονιά έπληξε το δικαίωμα των παιδιών στη μόρφωση, υποβάθμισε την παρεχόμενη εκπαίδευση, ενέτεινε περισσότερο τους αποκλεισμούς και τους ταξικούς φραγμούς με οδυνηρές συνέπειες όχι μόνο σε πνευματικό επίπεδο, αλλά και σε ψυχοσυναισθηματικό.
Ωστόσο και κατά την φετινή σχολική χρονιά τα ληφθέντα υγειονομικά μέτρα δυστυχώς δεν διασφαλίζουν την ομαλή λειτουργία των σχολείων και την απρόσκοπτη συνέχιση της εκπαιδευτικής διαδικασίας.
Συχνά καταγράφονται φαινόμενα νόσησης μαθητών και εκπαιδευτικών που προκαλούν αναστάτωση με τις αναπόφευκτες απώλειες διδακτικών ωρών επιδεινώνοντας την ήδη επιβαρυμένη κατάσταση και δυσχεραίνοντας την εναγώνια προσπάθεια μας να καλύψουμε αποτελεσματικά την υπέρογκη διδακτέα ύλη, ιδιαίτερα των μαθητών της Γ΄ Λυκείου, κάτι που καθίσταται εξαιρετικά δύσκολο και λόγω της έκτασης της ύλης των μαθημάτων και λόγω των σοβαρών μαθησιακών κενών που συσσωρεύτηκαν εξαιτίας της τηλεκπαίδευσης.
Με πλήρη παιδαγωγική ευαισθησία αντιτιθέμεθα στη λογική της διεκπεραίωσης της ύλης αδιαφορώντας για τα μορφωτικά αποτελέσματα.
Ζητάμε από το Υπουργείο Παιδείας να συναισθανθεί και να κατανοήσει τις ιδιαίτερες συνθήκες και άμεσα να ικανοποιήσει τα αιτήματα που διατυπώθηκαν και από τα συνδικαλιστικά όργανα του κλάδου μας με κύριο γνώμονα την κάλυψη των μαθησιακών κενών και κατοχύρωση των μορφωτικών δικαιωμάτων όλων ανεξαιρέτως των μαθητών.
Συγκεκριμένα ζητάμε:
• Μείωση της ύλης των πανελλαδικώς εξεταζόμενων μαθημάτων
• Κατάργηση της Ελάχιστης Βάσης Εισαγωγής στα ΑΕΙ
• Κατάργηση της Τράπεζας θεμάτων σ’ όλες τις τάξεις του Λυκείου
• Οργανωμένα προγράμματα Ενισχυτικής Διδασκαλίας
• Αναπροσαρμογή της διδακτέας ύλης
Σε αντίθετη περίπτωση η πολιτική ηγεσία του Υπουργείου Παιδείας επισημοποιεί και σφραγίζει τις άνισες εκπαιδευτικές ευκαιρίες, ενισχύει την ημιμάθεια.”