Τρία ακόμη συμβάντα, που καταγράφηκαν τις προηγούμενες ημέρες αναδεικνύουν σημαντικά προβλήματα και μας υποδεικνύουν ότι ίσως θα πρέπει να περιμένουμε ακόμη πολλά χρόνια για να δούμε “ευρωπαϊκού τύπου” υπηρεσίες στον ελληνικό σιδηρόδρομο (που έχει κοπεί σε κομμάτια – εταιρίες και πλέον λειτουργεί με νέους όρους).
Όπως αναφέρουν ΜΜΕ, λίγη ώρα μετά τα μεσάνυχτα του Σαββάτου προς Κυριακή εκτροχιάστηκε έξω από το σταθμό της Θεσσαλονίκης επιβατική αμαξοστοιχία που έκανε το δρομολόγιο από τη Λάρισα.
Περίπου ένα 24ωρο νωρίτερα είχε μείνει κλειστή για ώρες η γραμμή Πλατύ – Φλώρινα, λόγω κατολίσθησης που οφείλεται στα έντονα καιρικά φαινόμενα.
Και αρκετές ώρες πιο πριν υπήρξε μια “ανακοίνωση” (βασικά ήταν μια δήλωση – παραδοχή στο πλαίσιο συνομιλίας με δημοσιογράφους στην Αθήνα) από ανώτατο στέλεχος των σιδηροδρόμων ότι οι αμαξοστοιχίες ΕΤR470 δεν ανήκουν στην οικογένεια των τρένων που χαρακτηρίζονται ως “Βέλη” (freccie) αλλά τελικά είναι πολυτελή τρένα που θα ταξιδεύουν με 160 χιλιόμετρα την ώρα.
Τέλος λοιπόν και στο σενάριο με τα γρήγορα ταξίδια στον άξονα Θεσσαλονίκη – Αθήνα (και θυμηθείτε κι αυτό που λέγαμε εδώ και καιρό): η “ιδιωτικοποίηση” των τρένων κάθε άλλο παρά τέτοια ήταν. Από δημόσιο φορέα (ελληνικό) σε δημόσιο φορέα (ιταλικό) πήγαν τα τρένα. Και τώρα ο ιταλικός δημόσιος φορέας αναμένει τη σύμπραξη με το Ελληνικό Δημόσιο ώστε να στρώσει το δίκτυο κάποια στιγμή μέσα στις επόμενες δεκαετίες.
Λες και όλα αυτά δεν μπορούσαμε να τα κάνουμε μόνοι μας! Έπρεπε να κάνουμε γιαλαντζί “ιδιωτικοποιήσεις”, να ξεπουλάμε ασημικά για να ικανοποιήσουμε τους όρους των Μνημονίων.
Κρατήστε και κάτι για το τέλος: οι εταιρίες που απέμειναν στα χέρια του Δημοσίου (τυπικά, έτσι;;;), δεν θα παραμείνουν για πολύ ακόμη. Θα γίνουμε θατσερική σιδηροδρομική Βρετανία δεκαετίας 1980-1990 και στο τέλος πάλι όλα θα επανέλθουν ΑΝΑΓΚΑΣΤΙΚΑ στα χέρια του Δημοσίου (επειδή το πείραμα θα αποτύχει), ώστε να ξαναπληρώσει το Δημόσιο για τους “εκσυγχρονισμούς” που θα γίνουν τότε.