Έναν ακόμη τρόπο βρήκαν οι επιτήδειοι για να βάλουν χέρι σε τραπεζικούς λογαριασμούς. Γράφουμε “έναν ακόμη” επειδή μιλάμε για πολλούς και απίθανους τρόπους που έχουν σκαρφιστεί οι απατεώνες και πλέον δεν ξέρεις από που θα σου ‘ρθει!
Εσχάτως λοιπόν καταφθάνουν sms ή e-mail τα οποία αναφέρουν ότι “Όλες οι κάρτες απενεργοποιούνται προσωρινά για διαδικτυακές πληρωμές μέχρι να εγγραφείτε στα αναβαθμισμένα μέτρα ασφαλείας. Για να το ενεργοποιήσετε, ακολουθήστε τα ακόλουθα απλά βήματα”.
Φυσικά τίποτε δεν έχει απενεργοποιηθεί.
Και φυσικά ΔΕΝ ακολουθούμε τα … “απλά βήματα”, ούτε πατάμε τα link. Γιατί στο τέλος ζητούνται κωδικοί πρόσβασης και ονόματα χρήστη, με τελικό αποτέλεσμα το άδειασμα λογαριασμών.
Περιοριζόμαστε στα ακόμη πιο απλά και … κανονικά βήματα:
– θυμόμαστε ότι οι τράπεζες δε ζητάνε ΠΟΤΕ τους κωδικούς. ΠΟΤΕ!
– δεν δίνουμε πουθενά κωδικούς, κι ας κολλήσει η κάρτα ή μια πληρωμή. Δεν χάθηκε ο κόσμος…
– τηλεφωνούμε στην τράπεζά μας για οδηγίες (πιθανόν να μας ζητηθεί να προωθήσουμε το mail ή το sms που λάβαμε, για να βγάλουν αυτοί άκρη με τους απατεώνες)
– και όπως είπαμε νωρίτερα, ΔΕΝ πατάμε στα link που υπάρχουν μέσα στα sms ή στα e-mail.
Αυτός ο τρόπος υποκλοπής στοιχείων ονομάζεται “phishing” και υπάρχει εδώ και αρκετά χρόνια. Όμως συνεχώς “ανανεώνεται” και… “εμπλουτίζεται”. Κάποιοι μιμούνται ιστοσελίδες τραπεζών ή χρηματοπιστωτικών ιδρυμάτων. Και προσκαλούν τους παραλήπτες των μηνυμάτων να συμπληρώσουν τα στοιχεία τους επειδή υποτίθεται πως υπάρχει κάποιο πρόβλημα ή έγινε κάποια αναβάθμιση.
Συνήθως τα μηνύματα είναι ανορθόγραφα, έχουν λογότυπα τραπεζών, έχουν χαιρετισμούς στην αρχή του τύπου “αγαπητέ Πελάτη”, δείχνουν ότι έρχονται από την τράπεζά μας αλλά με λίγο προσοχή βλέπουμε ότι προέρχονται ή οδηγούν στην… Ταγκανίκα και φυσικά μας ζητάνε να τα κάνουμε όλα γρήγορα.
Λίγη προσοχή λοιπόν, και όλα θα πάνε καλά. Λίγη προσοχή – και όχι βιασύνες.