Κατηγορίες
παιδεία ΣΥΡΙΖΑ

ΣΥΡΙΖΑ: “83.000 παιδιά δεν πήραν voucher”

Από τον ΣΥΡΙΖΑ Ημαθίας ανακοινώθηκαν τα ακόλουθα:

“Ένα στα τρία παιδιά έμειναν χωρίς voucher για βρεφονηπιακούς και ΚΔΑΠ φέτος, δεύτερο έτος πανδημίας. Πρόκειται για «το χρονικό μιας προαναγγελθείσας απόρριψης» που ξεκινάει με την καθυστέρηση έναρξης υποβολής των αιτήσεων οι οποίες ξεκίνησαν στις 19/7.

Στόχος είναι να μειωθούν συνολικά οι υποβαλλόμενες και οι πλήρεις αιτήσεις, να μην υπάρχουν αντιδράσεις εν μέσω διακοπών και τελικά να μη μπορέσουν χιλιάδες γονείς να υλοποιήσουν τα voucher λόγω αδυναμίας εγγραφής των παιδιών τους, αφού η προθεσμία είναι μέχρι τις 10 Σεπτέμβρη.

Όλα αυτά τα είχαμε καταγγείλει εγκαίρως στη Βουλή. Η κα Μιχαηλίδου βέβαια δεν δίσταζε κάθε φορά να υπόσχεται 200.000 τουλάχιστον δωρεάν vouchers για το 2021-22.

Λόγω της πανδημικής κρίσης που έχει πλήξει εκατοντάδες χιλιάδες εργαζόμενους γονείς, ο πρώτος στόχος δεν επετεύχθη αφού φέτος υποβλήθηκαν αιτήσεις για σχεδόν 251.000 παιδιά, έναντι 229.000 πέρυσι. Η δικαιολογία ότι απορρίφθηκαν 83.000 παιδιά λόγω υπέρβασης εισοδηματικών κριτηρίων είναι αστεία και αβάσιμη, αφού τα όρια είναι πολύ υψηλά (33.000 για δύο παιδιά έως 42.000 για πέντε παιδιά), εξωπραγματικά σχεδόν για την πλειοψηφία των εργαζομένων.

Ειδικότερα για τα ΚΔΑΠ, οι αιτήσεις που υποβλήθηκαν ήταν σχεδόν 129.000, και ο αριθμός των 113.877 που ανακοίνωσε η ΕΕΤΑΑ αφορά τις πλήρεις αιτήσεις. Δεδομένου ότι δόθηκαν 63.000 εγκρίσεις, αυτό σημαίνει ότι φέτος, όπως και πέρυσι, έμειναν εκτός ΚΔΑΠ 65.000 παιδιά.

Την ίδια στιγμή που 83.000 παιδιά δεν πήραν voucher, η κυβέρνηση φέρνει στη διαβούλευση νομοσχέδιο με το πρόγραμμα «ΚΥΨΕΛΗ», κοινό για όλους τους βρεφονηπιακούς σταθμούς, που αγνοεί την ελληνική πραγματικότητα απαξιώνοντας εμπειρογνώμονες, πανεπιστημιακούς, δομές και εργαζόμενους. Μια πρόταση που δεν βασίζεται καν σε χαρτογράφηση υφιστάμενων δομών αλλά είναι κολλάζ προγραμμάτων που έχουν εφαρμοστεί κατά βάση σε αναπτυσσόμενες χώρες.

Ο ΣΥΡΙΖΑ-ΠΣ και αρμόδιοι φορείς έχουν καλέσει την κα Μιχαηλίδου να την αποσύρει και να ανοίξει έναν ουσιαστικό διάλογο για να προχωρήσει η προσχολική αγωγή ένα βήμα μπροστά και να μη γυρίσει δεκαετίες πίσω.”