Μπορεί οι περισσότεροι να έχουν πληρώσει – δύσκολα ή εύκολα – τα τέλη κυκλοφορίας για το 2020 (με την παράταση να ισχύει μέχρι τις 15 Ιανουαρίου 2020), η συζήτηση όμως για τα τέλη του 2021 είναι σε εξέλιξη.
Αιτία το γεγονός ότι τα τέλη κυκλοφορίας θα έπρεπε ήδη να υπολογίζονται έχοντας ως βάση το πρότυπο υπολογισμού των εκπεμπόμενων ρύπων που φέρει την ονομασία WLTP (Worldwide Light Vehicles Test Procedure).
Το συγκεκριμένο πρότυπο θα έπρεπε να έχει τεθεί σε ισχύ από τον Σεπτέμβρη του 2019. Όμως δόθηκε παράταση για να μελετηθεί καλύτερα ο τρόπος εφαρμογής του στην Ελλάδα, αφού τα έσοδα του Δημοσίου είναι πολλά (κοντά στο 1,5 δις ευρώ) και δεν θα πρέπει να χαθεί ούτε ευρώ από αυτά – ταυτόχρονα όμως δεν θα πρέπει να αυξηθούν και πολύ τα τέλη που καταβάλουμε όλοι μας, επειδή ο στόλος των οχημάτων στην Ελλάδα είναι σχετικά παλιός.
Άρα αυτό που μελετάται είναι πως τα τέλη δεν θα αυξηθούν κατακόρυφα, πως το Δημόσιο δεν θα χάσει αλλά και πως το νέο πρότυπο θα τεθεί σε ισχύ. Όπως αναφέρουν αθηναϊκά ΜΜΕ, εξετάζονται διάφορα σενάρια που σχετίζονται με αλλαγή της κλίμακας υπολογισμού των τελών βάσει των ρύπων ή/και με αλλαγές στις κλίμακες υπολογισμού των τελών βάσει του κυβισμού (για τα οχήματα που έχουν ταξινομηθεί πιο παλιά).
Το θέμα είναι μην τυχόν και στο τέλος την… πληρώσουν όσοι έχουν παλιά αυτοκίνητα, που έχουν ταξινομηθεί πριν από 15-20 χρόνια. Και μάλιστα σε μια στιγμή που στη χώρα μεγάλο μέρος του στόλου της είναι γερασμένο.
Το μόνο καλό, σε μια παράλληλη υπόθεση, είναι το ότι το οικονομικό επιτελείο σκέφτεται να προχωρήσει σε κατάργηση του τέλους ταξινόμησης με ταυτόχρονη αλλαγή του με ένα σύστημα που θα εξετάζει την αξία λιανικής προ φόρων στα εισαγόμενα μεταχειρισμένα αυτοκίνητα σε συνδυασμό με αύξηση των απομειώσεων. Αυτό θα σημάνει φτηνότερα και πιο νέα μεταχειρισμένα αυτοκίνητα.