Στο δρόμο για την Ελλάδα βρίσκεται το “Ασημένιο Βέλος” της Trenitalia, το οποίο θα φτάσει στη χώρα μας ώστε να πραγματοποιήσει δοκιμαστικά αλλά και διαφημιστικής φύσης δρομολόγια στις αρχές του Σεπτέμβρη.
Το ETR.485-31 κάνει τη διαδρομή Ιταλία – Σλοβενία – Κροατία – Σερβία – Σκόπια – Ελλάδα ώστε να βρίσκεται την πρώτη εβδομάδα του ερχόμενου μήνα (και συγκεκριμένα για την έναρξη της ΔΕΘ) στη Θεσσαλονίκη.
Στο ελληνικό έδαφος ο συρμός θα πραγματοποιήσει σειρά δοκιμαστικών δρομολογίων από τη Θεσσαλονίκη στην Κατερίνη πριν από το “επίσημο” πρώτο ταξίδι του ενώ στη συνέχεια και μέχρι να ολοκληρωθούν όλες οι απαιτούμενες εργασίες στο δίκτυο θα επιστρέψει στην Ιταλία.
Όταν ολοκληρωθούν τα πάντα (τα έργα ηλεκτροκίνησης και οι δοκιμές στα συστήματα ασφάλειας ETCS) υπολογίζεται ότι το ταξίδι με τρένο από τη Θεσσαλονίκη στην Αθήνα θα διαρκεί 3 ώρες και 20 λεπτά – με προοπτική ο χρόνος να μειωθεί ακόμη περισσότερο.
Τα δρομολόγια Θεσσαλονίκη – Αθήνα θα πραγματοποιούνται με συρμούς τύπου ETR.470 οι οποίοι είχαν κατασκευαστεί μεταξύ των ετών 1994 – 1997 από την FIAT Ferroviaria για την ιταλοελβετική εταιρία Cisalpino. Την εποχή εκείνη είχαν κατασκευαστεί 9 συρμοί, εκ των οποίων οι 5 κατέληξαν στην Trenitalia μετά από τη διάλυση της Cisalpino.
* και μια μικρή λεπτομέρεια που πολλοί είτε την αγνοούν είτε την… “ξεχνούν” επίτηδες (τυφλωμένοι από τη μανία τους ότι το “κρατικό” είναι πάντα χειρότερο από το “ιδιωτικό”): ο ΟΣΕ “ιδιωτικοποιήθηκε” και τον έχει αγοράσει όχι ιδιώτης αλλά η FS.
FS είναι τα αρχικά της ανώνυμης εταιρίας “Ferrovie dello Stato Italiane SpA” – δηλαδή “Σιδηρόδρομοι του Κράτους”, μια εταιρία η οποία ανήκει στο ιταλικό δημόσιο – περισσότερα ΕΔΩ.