Στην Βουλή προς ψήφιση βρίσκεται πλέον ο νέος Κώδικας Οδικής Κυκλοφορίας (ΚΟΚ), ο οποίος φέρνει αλλαγές που θεωρούνται από τους γνώστες του αντικειμένου σημαντικές αλλά και προσαρμοσμένες στα δεδομένα που έχουν δημιουργηθεί στην κοινωνία λόγω και των Μνημονίων.
Από τα βασικά σημεία θεωρούνται: α) οι μειώσεις κατά 40% στα πρόστιμα, β) η πιθανότητα τριπλασιασμού των προστίμων με βάση εισοδηματικά κριτήρια, γ) η κατάργηση της μείωσης κατά 50% κάποιου προστίμου αν αυτό καταβάλλονταν εντός 10 ημερών από τη βεβαίωσή του, δ) η καθιέρωση αυστηρών προστίμων για παραβάσεις όπως το κάπνισμα στο αυτοκίνητο, η ρίψη απορριμμάτων, η χρήση τηλεφώνου χωρίς τον κατάλληλο εξοπλισμό, ε) η εξαίρεση από τα πρόστιμα βάσει εισοδηματικών κριτηρίων παραβάσεων όπως η οδήγηση υπό την επήρεια αλκοόλ.
Επίσης βασικό ρόλο στον νέο ΚΟΚ παίζει η διαβάθμιση σε κατηγορίες (που θα εισηγηθεί η Επιτροπή Οδικής Ασφάλειας): σίγουρα θα υπάρχουν 3 – χαμηλή, μεσαία και υψηλή επικινδυνότητα για τις παραβάσεις ενώ ρόλο στην επιβολή προστίμων αλλά και άλλων κυρώσεων (όπως πχ αφαίρεση της άδειας οδήγησης) θα παίζουν τόσο η υψηλή συχνότητα όσο και η αντικοινωνική συμπεριφορά των οδηγών.