Κυρίαρχο θέμα κατά τη συνεδρίαση του Δημοτικού Συμβουλίου που διεξήχθη την Πέμπτη 2 Ιουνίου ήταν η συζήτηση σχετικά με την παραλαβή της πρώτης φάσης της μελέτης κυκλοφοριακών ρυθμίσεων που θα εφαρμοστούν στο πολεοδομικό συγκρότημα της Αλεξάνδρειας.
Την παρουσίαση 2 σεναρίων καθώς και τη σύγκρισή τους με την υφιστάμενη κατάσταση παρουσίασαν στα μέλη του Δημοτικού Συμβουλίου δυο εκ των μελετητών που έχουν αναλάβει τη μελέτη.
Όπως σημείωσαν, τα σενάρια έχουν προσαρμοστεί στην υπάρχουσα κατάσταση, όπως αυτή έχει διαμορφωθεί μετά την ανάπλαση που έγινε τα προηγούμενα χρόνια – επισημαίνοντας πως οι αλλαγές που επέφερε η ανάπλαση το 2013-2014 σε πολλές οδούς (που έχουν μετατραπεί σε οδούς ήπιας κυκλοφορίας) δεν επιτρέπεται να «πειραχθούν» και να ξαναλλάξουν για μια πενταετία από την παράδοση του έργου.
Τα δυο σενάρια περιλαμβάνουν:
σενάριο 1ο:
- πεζοδρόμηση της οδού Βετσοπούλου (από τη συμβολή της με την οδό Αριστοτέλους έως την οδό Ταγματάρχη Γεωργούλη), πεζοδρόμηση της οδού Νικ. Πλαστήρα (από τη συμβολή της με την Π. Μελά έως τη συμβολή της με την Εθν. Αντίστασης) και των οδών Ναούσης και Εθν. Αντίστασης (από την οδό Βιζυηνού μέχρι την οδό Βετσοπούλου).
- μονοδρομήσεις δρόμων εναλλάξ (ένας δρόμος θα οδηγεί προς ανατολικά και ο αμέσως επόμενος προς ανατολικά),
- εισαγωγή ποδηλατοδρόμων (τα πάντα όσον αφορά τον περιμετρικό ποδηλατόδρομο έχουν τελειώσει και το έργο δεν έχει προχωρήσει επειδή απεντάχθηκε λόγω της οικονομικής κρίσης – το μόνο που απομένει είναι η επανένταξή του στο ΣΕΣ 2014-2020),
- εισαγωγή 4 σηματοδοτούμενων κόμβων και τέλος
- εισαγωγή κυκλικού κόμβου στο ύψος της διάβασης των γραμμών του ΟΣΕ.
σενάριο 2ο: χωρίς να υπάρχει πεζοδρόμηση οδικών αξόνων στο πολεοδομικό συγκρότημα, με διατήρηση της φοράς των οδών Λαμπράκη και Πλαστήρα.
Από τους μελετητές παρουσιάστηκαν τα στοιχεία που σχετίζονται με την κυκλοφορία (όπως καταγράφεται σήμερα), τα στοιχεία που υπολογίζουν πως θα εμφανίσει η πόλη αν εφαρμοστούν τα προτεινόμενα σενάρια καθώς και οι όποιες αλλαγές που θα προκύψουν – αν υιοθετηθεί κάποιο σενάριο – στην κίνηση των μέσων μαζικής μεταφοράς (στην περίπτωση της Αλεξάνδρειας, τα λεωφορεία του ΚΤΕΛ.)
Στη συζήτηση, μετά την παρουσίαση των μελετητών, παρέθεσαν τις απόψεις τους εκπρόσωποι υπηρεσιών, φορέων και συλλόγων και επαγγελματιών (π.χ. Πυροσβεστική Υπηρεσία, σχολές οδηγών) και τα μέλη του Δημοτικού Συμβουλίου – που εξέθεσαν απόψεις, προβληματισμούς και αντιθέσεις στα προτεινόμενα.
Αυτό που προκάλεσε πάντως εντύπωση στους παρευρισκόμενους και δεν έμεινε ασχολίαστο ήταν η απουσία πολλών φορέων και εκπροσώπων συλλογικοτήτων από τη συζήτηση, που θα μπορούσαν να παρουσιάσουν τις όποιες θέσεις τους για ένα θέμα τόσο σημαντικό όσο το κυκλοφοριακό, ενώπιον του Δημοτικού Συμβουλίου.
Τελικά, το Συμβούλιο προέκρινε το σενάριο 1 (που προβλέπει συνδυασμό πεζοδρομήσεων, μονοδρομήσεων κλπ – η πεζοδρόμηση στην Πλαστήρα δεν μπορέσαμε να καταλάβουμε το ρόλο παίζει, αφού είναι κάπου στο… πουθενά!) ενώ οι παρατάξεις της αντιπολίτευσης τάχθηκαν υπέρ του δεύτερου σεναρίου που παρουσιάστηκε και προέβλεπε μόνο αλλαγές σε μονοδρομήσεις οδών (αναφέρθηκαν όλοι στο ότι θα πρέπει να υπάρχει αναμονή ώστε να παρέλθει ο χρόνος και να μπορέσουν να ενταχθούν στην μελέτη και οι δρόμοι που “άγγιξε” η ανάπλαση της περιόδου 2013-2014)