Κατηγορίες
αυτοκίνητο

Τι προβλέπεται για τα ανέλεγκτα σε ΚΤΕΟ οχήματα – 3,5 εκατ. αυτά που δεν έχουν περάσει

kteoΣτον εκπληκτικό αριθμό των 3,5 εκατομμυρίων ανέρχονται τα αυτοκίνητα που για τον έναν ή τον άλλο λόγο δεν είναι «περασμένα» από ΚΤΕΟ σύμφωνα με τις ηλεκτρονικές διασταυρώσεις από αποσκοπούσαν στον αυτόματο εντοπισμό ανέλεγκτων οχημάτων (ΙΧ, φορτηγών και μοτοσυκλετών) των οποίων σε λίγες ημέρες εκπνέει η πρώτη προθεσμία για έλεγχο ΚΤΕΟ και αφορά οποιοδήποτε όχημα έχει ξεπεράσει το 6μηνο που δεν ελεγχθεί από ΚΤΕΟ (ενώ θα έπρεπε).

Με το νέο νόμο 4336/2015 προβλέπονται καταληκτικές ημερομηνίες διενέργειας ελέγχων ΚΤΕΟ για όσα οχήματα συμπλήρωσαν ή θα συμπληρώσουν εντός τους 2015, εξάμηνο χωρίς δελτίο ΚΤΕΟ σε ισχύ και με οικονομικά κίνητρα με απαλλαγή του 50% του προστίμου καθυστέρησης.

Πλέον, σύμφωνα με τον νόμο, για την καλύτερη εξυπηρέτηση των οδηγών και την αποφυγή συνωστισμού, το πρόγραμμα πρόσκλησης αυτών των οχημάτων ορίζεται ως κατωτέρω και προκειμένου να απαλλαγούν του 50% του προστίμου καθυστέρησης:

– 1η προθεσμία, έως 30/9/2015, καλούνται στα ΚΤΕΟ: οχήματα που συμπλήρωσαν 6μηνο χωρίς ΚΤΕΟ την περίοδο έως 30/6/2014, δηλαδή η μεγάλη πλειοψηφία των εκπροθέσμων.

– 2η προθεσμία, έως 31/10/2015: όσα συμπλήρωσαν 6μηνο χωρίς ΚΤΕΟ την περίοδο μεταξύ 1/7/2014 έως 31/12/2014.

– 3η προθεσμία, έως 31/11/2015: όσα συμπλήρωσαν έως 14/9/2015 6μηνο χωρίς ΚΤΕΟ εντός του 2015.

Σημειώνεται ότι, όσοι προσέλθουν στα ΚΤΕΟ στις παραπάνω ημερομηνίες απαλλάσσονται από το 50% του προστίμου καθυστέρησης αξίας 65 ευρώ (ΙΧΕ). Όσοι αμελήσουν τις παραπάνω προθεσμίες, επιβαρύνονται από 1/1/2016 με επιπρόσθετο πρόστιμο αξίας 150 ευρώ, το οποίο θα βεβαιώνεται αυτόματα στη ΔΟΥ κάθε ιδιοκτήτη.

Πρακτικά, αυτό σημαίνει ότι για έναν έλεγχο ΙΧΕ αξίας 50 ευρώ περίπου, που ο ιδιοκτήτης θα αμελήσει να ολοκληρώσει έως 31/12/15, τότε θα επιβαρυνθεί από 1/1/16 συνολικά περίπου με 270 ευρώ, ποσό που ισοδυναμεί με αύξηση 440% επί της αρχικής αξίας.

Επίσης, ακόμη και όσοι «έχουν ΚΤΕΟ» που υπήρχε στο φάκελο του αυτοκινήτου που αγόρασαν μεταχειρισμένο, θα πρέπει να ελέγξουν κατά πόσο πραγματικά ο προηγούμενος ιδιοκτήτης του είχε πάει για έλεγχο το αυτοκίνητο.

«Παρατηρείται το φαινόμενο έκδοσης και διακίνησης πλαστών δελτίων ΚΤΕΟ” αναφέρει ανακοίνωση του Πανελλήνιου Συνδέσμου Ιδιωτικών ΚΤΕΟ.

Το φαινόμενο παρουσίασε αυξητικές τάσεις με αποτέλεσμα πολλοί ανυποψίαστοι πολίτες να προσέρχονται στα ΚΤΕΟ θεωρώντας ότι είναι εμπρόθεσμοι αφού κατείχαν παλαιότερο δελτίο ΚΤΕΟ σε «ισχύ».

Όπως όμως διαπιστώθηκε μέσα από τη διαδικασία επαλήθευσης στα ΚΤΕΟ, πολλά δελτία εν ισχύ δεν ανταποκρίνονταν στην πραγματικότητα καθώς δεν επαληθεύονταν ως γνήσια στη βάση του υπουργείου μεταφορών, με την οποία τα ΙΚΤΕΟ είναι σε online διασύνδεση. Τα οχήματα αυτά, στην μεγάλη πλειοψηφία τους αφορούσαν σε περιπτώσεις νέων ιδιοκτητών μεταχειρισμένων οχημάτων οι οποίοι όταν αγόρασαν το μεταχειρισμένο παρέλαβαν μαζί με το όχημα και το φάκελο στον οποίο συμπεριλαμβάνονταν πλαστό δελτίο ΚΤΕΟ. Ο κίνδυνος λοιπόν που συνεπάγεται για τους ανυποψίαστους οδηγούς είναι να θεωρούν το όχημα τους εμπροθέσμως ελεγμένο ενώ επί της ουσίας αυτό θα είναι ανέλεγκτο με αποτέλεσμα οικονομικές επιβαρύνσεις.

Ως πρώτο βήμα συστήνεται ένα τηλεφώνημα στο ΚΤΕΟ που αναγράφεται στο δελτίο που παρέλαβαν μαζί με το μεταχειρισμένο αυτοκίνητο, ώστε να διαπιστώσουν αν όντως το δελτίο είναι γνήσιο.