Στη κοινοπραξία FRAPORT AG − SLENTEL Ltd θα περάσουν με απόφαση του κυβερνητικoύ συμβουλίου Οικονομικής Πολιτικής (ΚΥΣΟΙΠ) τα 14 περιφερειακά αεροδρόμια που ήταν να πάνε ήδη από το προηγούμενο Μνημόνιο προς… «αξιοποίηση» (πρόκειται για τα αεροδρόμια της Θεσσαλονίκης, της Κέρκυρας, των Χανίων, της Κεφαλλονιάς, της Ζακύνθου, του Ακτίου, της Καβάλας, της Ρόδου, της Κω, της Σάμου, της Μυτιλήνης, της Μυκόνου, της Σαντορίνης και της Σκιάθου).
Η παραχώρηση – που γίνεται μετά από την επικύρωση του διαγωνισμού που έγινε και μετά από τη θετική εισήγηση του ΤΑΙΠΕΔ (το σχετικό ΦΕΚ, ΕΔΩ) – θα αφορά διάστημα 40+10 ετών και αυτοί που θα τα αναλάβουν θα τα πάρουν με τους εξής όρους:
εφάπαξ τίμημα 1,2 δισ. ευρώ, ετήσιο μίσθωμα 22,9 εκατ. ευρώ κατ’ έτος, ποσοστό 25% από τα από τα προ φόρων, τόκων και αποσβέσεων έσοδα και τέλη υπέρ ΥΠΑ, που φτάνουν 1,2 δισ. ευρώ για όλη την περίοδο της παραχώρησης.
Και για να θυμηθείτε λίγο τι γίνονταν με τα αεροδρόμια δείτε και μια σχετική ανάρτηση του Οκτωβρίου του 2014 ΕΔΩ.
Αν αφήσουμε στην άκρη το… “αξιοποίηση”, ο όρος “αποκρατικοποίηση” δεν θα πρέπει να χρησιμοποιείται επίσης, αφού στην ουσία πάλι κρατικά θα είναι: στο μεγαλύτερο εταίρο της κοινοπραξίας βασικοί μέτοχοι με ποσοστό 51,55% είναι φορείς της Γερμανίας (ΕΔΩ λεπτομέρειες, κάτω από εκεί που γράφει “Shareholder Structure)”, τους οποίους ιδιωτικούς δεν τους λες σίγουρα – ομόσπονδο κρατίδιο της Έσσης, Επιμελητήριο της Έσσης….