ΔΗΜΟΣΙΟΣ ΦΟΡΕΑΣ ΜΕΤΑΦΟΡΑΣ ΤΩΝ ΜΑΘΗΤΩΝ
.
Τα τελευταία χρόνια το πρόβλημα της μεταφοράς των μαθητών εμφανίζεται με οξύτητα και ένταση κάθε Σεπτέμβρη, ταλαιπωρώντας χιλιάδες μαθητές και τις οικογένειές τους, φορτώνοντας με νέα οικονομικά βάρη την ήδη «χτυπημένη» από την αντιλαϊκή πολιτική της κυβέρνησης της ΕΕ και του ΔΝΤ , λαϊκή οικογένεια.
Φέτος, μήνες σχεδόν από την έναρξη λειτουργίας των σχολείων, χιλιάδες μαθητές σε όλη τη χώρα βρίσκονται χωρίς μεταφορά από και προς το σχολείο, χωρίς να γνωρίζουν πότε, πώς, ακόμα και αν θα ξεκινήσει.
Σε όλη την Κεντρική Μακεδονία , και στον νομό μας ειδικότερα, η μεταφορά των μαθητών βρίσκεται κυριολεκτικά στον «αέρα» καθώς οι λεωφορειούχοι απέσυραν τις προσφορές τους προς την Περιφέρεια Κεντρικής Μακεδονίας για το σύνολο των δρομολογίων μεταφοράς μαθητών στα σχολεία, γιατί δεν ικανοποιήθηκε το αίτημά τους για την κάλυψη των αναδρομικών δύο μηνών.
.
Εκατοντάδες μαθητές όλων των βαθμίδων εκπαίδευσης στην Ημαθία αναγκάζονται είτε να διανύουν μεγάλες αποστάσεις για να πάνε στα σχολεία τους είτε να πληρώνουν το εισιτήριο επιβαρύνοντας τους πενιχρούς οικογενειακούς προϋπολογισμούς των λαϊκών στρωμάτων είτε να μετακινούνται με ίδια μέσα.
Ήδη μαθητές, γονείς και εκπαιδευτικοί βρίσκονται σε αγωνιστικές κινητοποιήσεις και δηλώνουν ότι θα κλιμακώσουν τις κινητοποιήσεις τους μέχρι να δοθεί ουσιαστική λύση στο θέμα της μεταφορά των μαθητών. Στην Ημαθία έγινε ήδη η πρώτη συντονισμένη κινητοποίηση γονέων και μαθητών και την οποία χαιρετίζουμε δηλώνοντας ότι είμαστε στο πλευρό των αγωνιζόμενων γονέων και μαθητών.
.
Η κυβέρνηση, καθώς και οι κυβερνήσεις των τελευταίων χρόνων στα πλαίσια της γενικότερης πολιτικής τους, έχουν παραδώσει και τη μεταφορά σε ιδιώτες, με το καθεστώς των συμβάσεων. Η αντιμετώπιση του θέματος ως επιχειρηματικής συμφωνίας με ιδιώτες όχι μόνο δεν το επιλύει αλλά το διαιωνίζει και το οξύνει.
Δεν έδωσε λύση ούτε η εφαρμογή της ΚΥΑ 24001/2013 («Μεταφορά μαθητών δημόσιων σχολείων από τις Περιφέρειες»), που μεταξύ άλλων καθορίζει εξωφρενικές χιλιομετρικές αποστάσεις προκειμένου να έχουν δικαίωμα μεταφοράς τα παιδιά, και ούτε οι διάφορες ρυθμίσεις που έγιναν στο διάστημα του καλοκαιριού και μέχρι σήμερα (δυνατότητα απευθείας διαπραγμάτευσης των δρομολογίων από την Περιφέρεια και για διενέργεια διαγωνισμών χωρίς τα χιλιομετρικά όρια της ΚΥΑ) κυρίως για τις περιοχές της Αττικής και της Θεσσαλονίκης όπου οι διαγωνισμοί είχαν αποβεί άγονοι.
.
Η ασφαλής και δωρεάν μετακίνηση των μαθητών αποτελεί αδήριτη κοινωνική ανάγκη και δικαίωμα. Μόνο η δημιουργία δημόσιου φορέα μεταφοράς των μαθητών, με μόνιμο προσωπικό και γενναία χρηματοδότηση μπορεί να δώσει λύση στο πρόβλημα ..