Γράφει ο Αλέκος Χατζηκώστας
.
Το αποτέλεσμα των τοπικών εκλογών ανέδειξε τις νέες τοπικές αρχές στους δήμους και την αντιπεριφέρεια. Να σημειώσουμε από την αρχή ότι πρόκειται στο σύνολο τους για νέα πρόσωπα στο αξίωμα τους αυτό, χωρίς φυσικά αυτό και από μόνο του να σημαίνει π.χ νέα ή κυρίως διαφορετική πολιτική.
.
Ας γίνουμε όμως πιο συγκεκριμένοι:
Σε επίπεδο αντιπεριφέρειας ο Κ. Καλαϊτζίδης έχει ήδη δοκιμαστεί στο χώρο της τοπικής διοίκησης, αλλά και στο χώρο του περιφερειακού συμβουλίου, ενώ και συνολικά η περιφέρεια συνεχίζει να έχει στο τιμόνι της τον Α. Τζιτζικώστα. Με βάση τα παραπάνω θα υπάρχει «ομαλή» μεταβίβαση στη νέα κατάσταση με αντιπεριφερειάρχη πλέον τον Κ. Καλαϊτζίδη.
.
Στο δήμο της Βέροιας, ο νυν δήμαρχος υπήρξε αντιδήμαρχος και στενός συνεργάτης της δημάρχου, γνώστης των προβλημάτων και των καταστάσεων που υπάρχουν και από αυτή την άποψη η «μετάβαση» προβλέπεται και αυτή «ομαλή».
.
Στο δήμο της Νάουσας, έχουμε πιο σύνθετη κατάσταση. Μετά από τρεις θητείες του Τ. Καραμπατζού η δημοτική αρχή «αλλάζει χέρια» και δήμαρχος εκλέγεται ο Νίκος Κουτσογιάννης που δεν είχε νωρίτερα ενασχόληση με την τοπική διοίκηση. Αυτό απαιτεί προφανώς λεπτομερή παράδοση-παραλαβή, κάτι που πρέπει να ξεκινήσει άμεσα.
.
Το ίδιο πάνω-κάτω συμβαίνει και στην Αλεξάνδρεια με την ανάληψη των καθηκόντων από τον Παναγιώτη Γκυρίνη. Και στις δύο περιπτώσεις θέλουμε ευθαρσώς να τονίσουμε τα εξής. Βεβαίως και θα πρέπει να γίνει πλήρης και με διαφάνεια παράδοση-παραλαβή.
Όμως αυτή δεν θα πρέπει σε καμία περίπτωση να δεθεί με αντιπαραθέσεις της προεκλογικής περιόδου ή με λογικές «καμένης γης» και «σκανδάλων».
.
Οι νέες τοπικές αρχές αναλαμβάνουν από 1 Σεπτέμβρη σε μία περίοδο όξυνσης των λαϊκών προβλημάτων, υποχρηματοδότησης των δήμων και των περιφερειών, σε μία περίοδο που στους σχεδιασμούς της κυβέρνησης είναι η πλήρης λειτουργία (με τον φόβο και του παρατηρητηρίου…) με αρχές την “ανταποδοτικότητα-εμπορευματοποήση”, ενώ και μια σειρά νέα ζητήματα προκύπτουν όπως π.χ έναρξη σχολικής χρονιάς, κοινωνικά προγράμματα που βρίσκονται στον “αέρα” κ.α., η μείωση της χρηματοδότησης από τον κρατικό προϋπολογισμό και οι αρνητικές, (ενδεχομένως), εξελίξεις όσον αφορά τη χρηματοδότηση από ευρωπαϊκούς πόρους (ΕΣΠΑ και ΣΕΣ 2014-2020) δημιουργούν νέα αρνητικά δεδομένα για την απαιτούμενη επάρκεια, τη λειτουργία, ακόμη και την ύπαρξη ανάλογων δομών, όπως το «Βοήθεια στο Σπίτι», των Βρεφονηπιακών Σταθμών, των ΚΔΑΠ, ΚΔΑΠ ΜΕΑ, ΚΗΦΗ κ.ά.
.
Στο διάστημα που ακολουθεί και μέχρι την ανάληψη καθηκόντων των νέων δημοτικών αρχών που τώρα εξελέγησαν, πρέπει να αντιμετωπιστούν κρίσιμα ζητήματα των κοινωνικών δομών και προγραμμάτων που λήγουν τον Αύγουστο του 2014. Αντιμετώπιση φυσικά που θα πρέπει να γίνει σε συνεργασία παλιών και νέων διοικήσεων. Είναι λοιπόν ανάγκη να απαιτηθεί από την κυβέρνηση η εξασφάλιση της χρηματοδότησης από τον κρατικό προϋπολογισμό και από ευρωπαϊκούς πόρους, ώστε να διατηρηθούν οι προαναφερθείσες δομές και να αναπτυχθούν, ώστε να καλύπτουν δωρεάν τις διαρκώς αυξανόμενες λαϊκές ανάγκες. Να ανανεωθούν οι συμβάσεις όλων των εργαζομένων σ’αυτές και να δρομολογηθεί η μονιμοποίησή τους χωρίς όρους και προϋποθέσεις.
.
Από αυτή την άποψη δεν μπορεί να υπάρξει «περίοδος χάριτος» (η εφημερίδα μας πάντως δεν πρόκειται να την προσφέρει σε κανέναν…), ούτε φυσικά «καθυστερήσεις» ή «αναστολές». Οι τοπικές αρχές θα πρέπει να γνωρίζουν ότι οι πολίτες και οι τοπικοί φορείς θα είναι κοντά τους όταν εμφανιστούν διεκδικητικοί απέναντι στην ακολουθούμενη πολιτική, αλλά απέναντι τους εάν αποφασίσουν στο όνομα του «ρεαλισμού» να την εφαρμόσουν σε τοπικό επίπεδο. Οπότε ας διαλέξουν με «ποιον θα πάνε και ποιον θα αφήσουν»…
.
(Δημοσιεύτηκε στην έντυπη μορφή της «ΑΛΛΗ ΑΠΟΨΗΣ» καθώς και στην ηλεκτρονική – ΕΔΩ)