Κατηγορίες
Χωρίς κατηγορία

Λύκειο: τι προβλέπει η νέα διάρθρωση – τι θα γίνεται με τις Πανελλαδικές και την εισαγωγή στα ΑΕΙ


Τέσσερις φορές από πανελλαδικές εξετάσεις θα περνούν οι μαθητές του Λυκείου στη νέα του μορφή ώστε να μπορέσουν να εισαχθούν στην τριτοβάθμια εκπαίδευση.

Σύμφωνα με την εφημερίδα «Καθημερινή» που παρουσιάζει σε ρεπορτάζ της τη νέα διάρθρωση του Γενικού και του Τεχνικού Λυκείου, καθώς και το νέο σύστημα πρόσβασης σε ΑΕΙ και ΤΕΙ οι μαθητές θα δίνουν εξετάσεις πανελλαδικού χαρακτήρα για την προαγωγή τους και την απόλυσή τους από το Λύκειο.

Αφού πάρουν το απολυτήριο Λυκείου θα δίνουν νέες πανελλαδικές εξετάσεις σε 4 μαθήματα για να εισαχθούν σε ΑΕΙ. Για τον υπολογισμό των μορίων εισαγωγής κάθε υποψηφίου θα μετρά και ο βαθμός και των τριών τάξεων. Για τα θέματα των εξετάσεων θα οργανωθεί Τράπεζα Θεμάτων, ενώ προβλέπεται να ιδρυθεί Οργανισμός Εθνικών Εξετάσεων, που θα προσδιορίζει την εξεταστέα ύλη και θα επιλέγει βαθμολογητές.
Στόχος του υπουργείου είναι…
…το νέο σύστημα να εφαρμοστεί από τους μαθητές της προσεχούς Α’ Λυκείου. Τέσσερις φορές από πανελλαδικές εξετάσεις θα περνούν οι μαθητές του Λυκείου στη μαραθώνια προσπάθειά τους να εισαχθούν στην τριτοβάθμια εκπαίδευση. Οι τρεις πρώτες φορές για να προαχθούν από τάξη σε τάξη και να πάρουν το απολυτήριο, και η τελευταία – η τελική, αφού θα έχουν πάρει το απολυτήριο Λυκείου- για να εισαχθούν σε ΑΕΙ.
Τα μαθήματα της τελικής εξέτασης εισαγωγής θα είναι 4, όμως για τον υπολογισμό των μορίων θα μετρά και ο βαθμός και των τριών τάξεων. Επίσης, μια σημαντική αλλαγή είναι ότι ο βαθμός από τα προφορικά που θα έχει ο μαθητής σε κάθε μάθημα θα αναπροσαρμόζεται με βάση τον βαθμό που πήρε στο μάθημα στις προαγωγικές και απολυτήριες εξετάσεις.
Για τα θέματα των εξετάσεων θα οργανωθεί Τράπεζα Θεμάτων. Αυτά προβλέπει η πρόταση του υπ. Παιδείας, την οποία παρουσιάζει η «Κ» για το Γενικό Λύκειο, το σύστημα εισαγωγής σε ΑΕΙ, αλλά και το Τεχνικό Λύκειο. Στόχος είναι το νέο σύστημα να εφαρμοστεί από τους μαθητές της προσεχούς Α’ Λυκείου (Σεπτέμβριος 2013).
Ειδικότερα, για το νέο Γενικό Λύκειο προβλέπονται τα ακόλουθα:
-Στην Α’ Λυκείου, θα διδάσκονται τα μαθήματα: Ελληνική Γλώσσα και Λογοτεχνία (9 ώρες), Μαθηματικά (5 ώρες), Φυσικές Επιστήμες (6 ώρες), Πολιτική Παιδεία (3 ώρες) και (από 2 ώρες) Θρησκευτικά, Ιστορία, Ξένη Γλώσσα, Φυσική Αγωγή και Ερευνητική Εργασία. Οι μαθητές επίσης θα έχουν ένα δίωρο μάθημα επιλογής (μεταξύ των Εφαρμογών στην πληροφορική, Διαχείρισης φυσικών πόρων και του μαθήματος Εκφραση-Πολιτισμός/ Ευρωπαϊκός Πολιτισμός).
-Στην Β’ Λυκείου 30 ώρες θα δίνονται στο κοινό πρόγραμμα μαθημάτων για όλους τους μαθητές. Οι υπόλοιπες 5 θα δίνονται στα μαθήματα προσανατολισμού: Αρχαία και Λατινικά για τις ανθρωπιστικές σπουδές, Μαθηματικά και Φυσική για τις θετικές επιστήμες.
-Στη Γ’ Λυκείου από τις συνολικά 35 ώρες, 12 θα δίνονται στο κοινό πρόγραμμα μαθημάτων. Οι υπόλοιπες θα μοιράζονται ανάλογα τον προσανατολισμό κάθε μαθητή, καθώς θα υπάρχουν τρεις θεματικοί κύκλοι: ανθρωπιστικών σπουδών (με Αρχαία, Ιστορία, Λατινικά), θετικών σπουδών (με Μαθηματικά, Φυσική, Χημεία) και οικονομικών, πολιτικών και κοινωνικών σπουδών (με Μαθηματικά, Οικονομία, Ιστορία και ένα εκ των Αρχών Φυσικών Επιστημών και Οργάνωσης και Λειτουργίας της Πολιτείας).
-Το 50% των θεμάτων σε προαγωγικές και απολυτήριες εξετάσεις για όλα τα μαθήματα θα προέρχεται από Τράπεζα Θεμάτων και το υπόλοιπο 50% από τον διδάσκοντα.
-Για την εισαγωγή στα ΑΕΙ οι μαθητές θα εξετάζονται σε 4 μαθήματα.
-Θα ιδρυθεί Οργανισμός Εθνικών Εξετάσεων που θα προσδιορίζει την εξεταστέα ύλη και θα επιλέγει βαθμολογητές.
Αλλαγές θα γίνουν και στο Τεχνικό Λύκειο. Οι βασικότερες σε σχέση με το ισχύον σύστημα είναι οι εξής: Στην Β’ και την Γ’ τάξη 22 ώρες θα δίνονται σε μαθήματα ειδικότητας. Εξ αυτών οι μισές ώρες θα γίνονται στο σχολείο για τη θεωρητική κατάρτιση και οι υπόλοιπες σε παραγωγικές μονάδες.
Επίσης, καθιερώνεται 4ο προαιρετικό έτος ως μεταδευτεροβάθμιος κύκλος σπουδών, ο οποίος θα οδηγεί – κατόπιν εξετάσεων πιστοποίησης – σε πτυχίο επιπέδου 4Α. Ο τρόπος εισαγωγής σε ΑΕΙ/ΤΕΙ δεν αλλάζει (εξετάσεις σε 4 μαθήματα).
Πηγή: «Η Καθημερινή»