Κατηγορίες
Χωρίς κατηγορία

Ανασφάλιστα και "ακίνητα" αυτοκίνητα: τι λέει το ΥΠΟΙΚ πως πρέπει να …χρεωθεί;;;


Κάποτε – όπως εύστοχα ανέφερε κάποιος φίλος – γνωρίζαμε, ας πούμε, τους υπουργούς των εξωτερικών, της άμυνας κάποιας χώρας. Πλέον γνωρίζουμε μόνο τους υπουργούς Οικονομικών και Οικονομίας. Κουμάντο αυτοί κάνουν (ή υποτίθεται αυτοί, τέλος πάντων).
Στο πλαίσιο αυτό, που θέλει το ΥΠΟΙΚ κάθε χώρας να καθορίζει όοοολα τα υπόλοιπα, έφυγε προς το υπουργείο Δημόσιας Τάξης έγγραφο με το οποίο δίδονται οδηγίες στους άνδρες της ΕΛ.ΑΣ. για τις “ταρίφες” της Εφορίας, βάσει των οποίων θα βεβαιώνουν πρόστιμα ακόμα και αναδρομικά – πέραν των κυρώσεων που προβλέπει ο ΚΟΚ για τις περιπτώσεις που βρουν στους δρόμους ανασφάλιστο όχημα ή όχημα που έχει δηλωθεί στην Εφορία πως είναι σε ακινησία (αλλά αυτό βολτάρει κανονικά).
Με βάση λοιπόν τις οδηγίες αυτές, οι κυρώσεις τις οποίες καλείται να επιβάλει η Ελληνική Αστυνομία σε όσους οδηγούν ανασφάλιστα οχήματα είναι οι ακόλουθες:

όποτε εντοπίζεται ανασφάλιστο όχημα, τότε πρέπει να πληρωθεί και η ασφάλεια αυτοκινήτου και ειδικό παράβολο 250 ευρώ υπέρ του Δημοσίου και χρηματικό πρόστιμο υπέρ του επικουρικού κεφαλαίου ασφάλισης, ίσο με 1.000 ευρώ για τα λεωφορεία και φορτηγά δημοσίας χρήσης, 500 ευρώ στα Ι.Χ. και 250 ευρώ στα δίκυκλα.
Δεν εξετάζεται καν αν κινούνταν ή όχι το ανασφάλιστο όχημα. Όπως αναφέρεται στον σχετικό νόμο, «η υποχρέωση ασφάλισης υφίσταται διαρκώς από τη χορήγηση της άδεια κυκλοφορίας, χωρίς να εξαρτάται από την εν τοις πράγμασι κίνηση ή η λειτουργία του αυτοκινήτου».
Αν οι τροχονόμοι εντοπίσουν όχημα που είχε δηλωθεί πως θα ήταν σε ακινησία είναι τότε έρχεται καμπάνα που συνοψίζεται στα παρακάτω:
– αυτοτελές πρόστιμο έως 1.170 ευρώ για παράβαση της φορολογικής νομοθεσίας, «λόγω της παράνομης κυκλοφορίας κάθε αυτοκινήτου οχήματος ευρισκομένου σε κατάσταση φορολογικής ακινησίας».
– αυτόματη άρση της ακινησίας και κατ’ επέκταση την καταβολή των οφειλόμενων τελών κυκλοφορίας κάθε χρονιάς, για όλα τα έτη από τότε που είχε δηλωθεί η ακινησία στην Εφορία.
– αυτοτελές πρόστιμο ίσο με τα τέλη κυκλοφορίας.
Το υπουργείο Οικονομικών παραπέμπει μάλιστα και στον «τιμοκατάλογο» των τελών κυκλοφορίας που ίσχυε προ του 2013, για να υπολογιστούν αναδρομικά τέλη και πρόστιμα.