“Τα λόγια είναι περιττά” που ‘λεγε και ο Τόλης…
Βγήκε στη δημοσιότητα μελέτη που σχετίζεται με την επερχόμενη παραχώρηση (γιατί τέτοια θα είναι, όχι πώληση!) του ΟΣΕ σε ιδιώτες.
Και τα στοιχεία είναι συντριπτικά: η απόσχιση της Μονάδας Συντήρησης Τροχαίου Υλικού του ΟΣΕ (προς ROSCO μεριά) θα οδηγήσει σε αύξηση του λειτουργικού της κόστους και αδυναμία βιωσιμότητας, που αναπόφευκτα θα μετακυληθεί και στην τιμή των εισιτηρίων της ΤΡΑΙΝΟΣΕ.
Και αυτό δεν το λένε τίποτε τύποι με …αμπέχωνα που θέλουν να γίνει η χώρα σοβιέτ. Πρόκειται για οικονομικά στοιχεία του ΟΣΕ τα οποία έγιναν αντικείμενο επεξεργασίας για λογαριασμό της PricewaterhouseCoopers (PWC).
Η διαφορά (ας την πούμε έτσι) προέρχεται από τα ενοίκια που θα πρέπει να καταβάλλονται στον ΟΣΕ για την χρήση των τεχνικών εγκαταστάσεων, οι οποίες σήμερα χρησιμοποιούνται από τις υπηρεσίες συντήρησης δωρεάν, καθότι αποτελούν οργανικό τμήμα του οργανισμού.
Σύμφωνα με έμπειρα στελέχη του ΟΣΕ, το ζήτημα μπορεί να λυθεί με διατήρηση των δραστηριοτήτων εντός του οργανισμού και με παράλληλη ανάθεση εργασιών στην αγορά, σημειώνοντας ότι υπό τις σημερινές συνθήκες λειτουργίας και έργου, η ROSCO είναι θνησιγενής.
Οι απόψεις για την ιδιωτικοποίηση του ΟΣΕ είναι γνωστές, τις έχουμε επαναλάβει. Απλά θυμηθήκαμε και ένα παλιό εγγλέζικο έργο – που το είχαμε δει στον θερινό δημοτικό κινηματογράφο στο Πλατύ (που τον έκλεισαν, αν θυμάστε κάποιοι….), με θέμα τους σιδηροδρόμους στη χώρα της Θάτσερ την εποχή που η Μάργκαρετ πουλούσε τα πάντα στα κολλητάρια της και αυτοί τα έκαναν…