Συνέντευξη τύπου έδωσε σήμερα το πρωί ο νυν δήμαρχος Αλεξάνδρειας και υποψήφιος δήμαρχος με το συνδυασμό “Ρουμλούκι-Αλεξάνδρεια, πορεία στο μέλλον” Μπάμπης Γκιόνογλου.
Αν και περιμέναμε να συνεχίσει την παρουσίαση υποψηφίων – ή έστω, εντός των άλλων, να μιλήσει και για αυτό – ο δήμαρχος προτίμησε να μιλήσει για τα έργα που έγιναν στην πόλη και στο Δήμο της Αλεξάνδρειας κατά την οκταετία την οποία διοικεί το δήμο.
Ξεχωριστή αναφορά έγινε στο εγκριθέν έργο ανάπλασης του κέντρου του πολεοδομικού συγκροτήματος Αλεξάνδρειας, με προϋπολογισμό ύψους 4.427.201,45 ευρώ (δείτε και παλαιότερη ανάρτηση για το θέμα, όταν είχε κάνει μια πρώτη αναφορά για αυτό, κατά την εμφάνιση και των 4 υποψηφίων στο Pella tv). Πάντως από όσο θυμάμαι, στην εμφάνιση εκείνη είχε κάνει αναφορά και για ένα ακόμη έργο, την έγκριση του οποίου ο δήμος Αλεξάνδρειας αναμένει εντός του πρώτου δεκαπενθημέρου του Οκτωβρίου.
Περισσότερα για το έργο “αστική ανάπλαση του δήμου Αλεξάνδρειας” που εγκρίθηκε από το Ε.Π. Μακεδονίας-Θράκης δείτε στη συνέχεια της ανάρτησης.
ΘΕΜΑ: «ΕΓΚΡΙΣΗ ΠΡΟΤΑΣΗΣ ΧΡΗΜΑΤΟΔΟΤΗΣΗΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΑΣΤΙΚΗ ΑΝΑΠΛΑΣΗ ΤΟΥ ΔΗΜΟΥ ΑΛΕΞΑΝΔΡΕΙΑΣ ΑΠΟ ΤΟ Ε. Π ΜΑΚΕΔΟΝΙΑΣ – ΘΡΑΚΗΣ»
Το παρόν έργο, “Εφαρμογή Ολοκληρωμένων Παρεμβάσεων στο Δ.Δ. Αλεξάνδρειας του Δ. Αλεξάνδρειας του Ν. Ημαθίας” που έχει ήδη εγκριθεί με προϋπολογισμό ύψους 4.427.201,45 ευρώ, αφορά στη μελέτη διαμόρφωσης των οδών του κέντρου της πόλης της Αλεξάνδρειας.
Προτεραιότητα σε μια σύγχρονη πόλη είναι να υπάρχουν δρόμοι που οι κάτοικοί της να μπορούν να περπατούν, να “αναπνέουν” και να λειτουργούν με άνεση και ασφάλεια, εξυπηρετώντας της λειτουργικές ανάγκες όλων των κοινωνικών ομάδων (Α.Μ.Ε.Α., ηλικιωμένοι, παιδιά κ.α.).
Οι αστικές αναπλάσεις ενισχύουν το ρόλο και τονίζουν τη σημασία του δρόμου και των πεζοδρομίων ως δημόσιους χώρους και για το λόγο αυτό ο ρόλος τους είναι πολύ σοβαρός καθώς αφορά στην ασφάλεια, στην αισθητική και στην πληροφόρηση.
Η πρόταση για τη διαμόρφωση των κεντρικών οδών της Αλεξάνδρειας στηρίζεται στις ακόλουθες αρχές:
-
στη λειτουργικότητα του δικτύου με διαμορφώσεις ασφαλείς και φιλικές προς τους πεζούς, με διαπλάτυνση των υφιστάμενων πεζοδρομίων, την κατασκευή ραμπών για Α.Μ.Ε.Α. και λωρίδων καθοδήγησης ατόμων περιορισμένης όρασης. Έμφαση δίνεται επίσης στη διατήρηση των χώρων στάθμευσης παρά την οδό και στην κυκλοφορία των οχημάτων και των πεζών με άνεση και ασφάλεια.
-
στην αισθητική μέσω καλαίσθητων πλακοστρώσεων, τοποθέτηση παγκακιών, κρασπεδώσεων, κατασκευή και φυτοκάλυψη παρτεριών, δεντροφυτεύσεων και τοποθέτηση φωτιστικών σωμάτων
-
στη καθαριότητα / υγιεινή με την τοποθέτηση κάδων απορριμμάτων επί των πεζοδρομίων και την οριοθέτηση χώρων κάδων οικιακών απορριμμάτων
Αναμενόμενα αποτελέσματα ως προς:
-
Τη βελτίωση της ποιότητας διαβίωσης των κατοίκων
Στο πλαίσιο της συγκεκριμένης μελέτης θα συμπεριληφθούν μέτρα και δράσεις που θα στοχεύουν στη βελτίωση της ποιότητας ζωής των πολιτών μέσα από την βελτίωση των τοπικών υποδομών, καθώς επίσης και την προστασία και ανάδειξη του φυσικού περιβάλλοντος της περιοχής
-
Την αύξηση της ασφάλειας διαβίωσης των κατοίκων
Η ασφάλεια διαβίωσης των κατοίκων θα αυξηθεί σημαντικά, αφού η δημιουργία ενός δικτύου οδών ήπιας κυκλοφορίας θα αποθαρρύνει την διαμπερή κυκλοφορία των διερχόμενων αυτοκινήτων, μειώνοντας την ταχύτητά τους, ενώ ταυτόχρονα θα κάνει αρμονική τη συνύπαρξη πεζών και αυτοκινήτων.
-
Την αύξηση της προσπελασιμότητας στις αστικές λειτουργίες
Στόχο της προτεινόμενης μελέτης αποτελεί η βελτίωση της ικανότητας της πόλης της Αλεξάνδρειας και ιδιαίτερα του αστικού πυρήνα της (περιοχή παρέμβασης) να υποστηρίξει την κινητικότητα, υιοθετώντας κατάλληλες πολιτικές. Η αποθάρρυνση της χρήσης των ιδιωτικών αυτοκινήτων και η ενθάρρυνση της χρήσης των σύγχρονων συστημάτων μαζικής μεταφοράς ή ακόμη και η ενθάρρυνση της χρήσης του ποδηλάτου και του βαδίσματος, η χρήση της ανανεώσιμης ενέργειας στη λειτουργία των συστημάτων μεταφοράς και η εισαγωγή των τεχνολογικών συστημάτων για τη διαχείριση κυκλοφορίας αποτελούν μερικά μέτρα που θα συμβάλλουν:
-
Σε ουσιαστικές βελτιώσεις του περιβάλλοντος, μέσα και πέρα από την αστική περιοχή
-
Σε σημαντική μείωση της κατανάλωσης ενέργειας
-
Στη βελτίωση της εικόνας και της λειτουργικότητας των περιοχών παρέμβασης, οι οποίες θα μπορούσαν να προσελκύσουν περισσότερες επενδύσεις και συνάμα επισκέπτες.