Μέρα που είναι σήμερα (Κυριακή), δυο κουβέντες μόνο για 2 ανθρώπους που άλλαξαν όχι μόνο την Ιστορία της χώρας τους αλλά και την Ιστορία του κόσμου.
Ο πρώτος ονομάζονταν John Wycliffe, λέγεται πως γεννήθηκε στα μέσα της δεκαετίας του 1320 και πέθανε – επιβεβαιωμένα – στις 31 Δεκεμβρίου του 1384. Ήταν ο πρώτος θεολόγος, ιεροκήρυκας, αναμορφωτής και πανεπιστημιακός καθηγητής ο οποίος προσπάθησε να τα βάλει με την απόλυτη παπική εξουσία στη χώρα του, στην Αγγλία. Πρώτο του βήμα ήταν η προσπάθειά του να μεταφράσει τη Βίβλο ενώ συνέχισε βάζοντας τα με τους ανώτατους κληρικούς της εποχής του. Ήταν ο ιδρυτής του κινήματος των Λολλάρδων. Ολοκλήρωσε τη μετάφραση της Βίβλου από την vulgate (την λατινική γλώσσα των αρχών του 5ου αιώνα) στην αγγλική που ομιλούνταν στην εποχή του, με σκοπό να κάνει πιο κατανοητό το λόγο του Θεού στους αγράμματους κατοίκους των Βρετανικών νησιών.
Ο δεύτερος ονομάζονταν William Tyndale, γεννήθηκε το 1494 και πέθανε στην πυρά το 1536. Ο Tyndale ήταν ο πρώτος ο οποίος μετέφρασε τη Βίβλο απευθείας από την Ελληνική και την Εβραϊκή γλώσσα στα Αγγλικά- θέλοντας όπως ο Wycliffe να κάνει τη θρησκεία πιο προσιτή στον απλό λαό και να τον βοηθήσει να απαλλαγεί από την εξάρτηση που είχε (στην ερμηνεία των ιερών κειμένων) από τους ιερωμένους που είχαν γίνει μια ομάδα διεφθαρμένων που είχε τον έλεγχο τεραστίων περιουσιών και ισχυρή επιρροή στους πολιτικούς και στους αριστοκράτες. Ο Tyndale ήταν και ο πρώτος – από την εξορία όπου βρισκόταν, αφού έφυγε για την ηπειρωτική Ευρώπη λόγω των διώξεων που του ασκήθηκαν από πολιτικούς και ιερωμένους, που χρησιμοποίησε τη νέα τότε εφεύρεση της τυπογραφίας.
Αυτά τα ολίγα, επί τη ευκαιρία της συζήτησης που γίνεται τις τελευταίες ημέρες και αφορά την απόφαση του Μητροπολίτη Πρέβεζας Μελετίου, ο οποίος παρά την απόφαση της Ιεράς Συνόδου της Εκκλησίας της Ελλάδας που θέλει να τον ….επαναφέρει στην τάξη, προς τιμή του εμμένει στην απόφασή του να τελεί τη Θεία Λειτουργία στα νέα ελληνικά, επειδή όπως λέει “η λατρεία είναι το ήμισυ της ζωής της Εκκλησίας. Σήμερα, μετά τη γλωσσική μεταρρύθμιση, οι άνθρωποι δεν κατανοούν τη λόγια γλώσσα. Οι πιστοί πρέπει να συμμετέχουν, η λειτουργία είναι η σχέση με τον Θεό. Διαφορετικά δημιουργείται η αντίληψη κάτι του μαγικού”.
Προφανώς οι ….”άγιοι” πατέρες τον εγκαλούν επειδή θεωρούν πως η εισαγωγή της νεοελληνικής στην Εκκλησία (και στην τέλεση μυστηρίων) είναι πιο ανήθικη από την ίδρυση off-shore εταιριών, τα κάθε είδους μικρά και μεγάλα “Βατοπέδια” ή από τη λειτουργία της “Αλληλεγγύης”. Τους απασχολεί περισσότερο το ύψος της φορολόγησης επί της ακίνητης περιουσίας της Εκκλησίας και όχι η διάδοση του λόγου του Θεού με τρόπο αντιληπτό σε κάθε σπίτι…