Κατηγορίες
βιβλία-ταινίες-παρουσιάσεις

Παρουσίαση βιβλίου στη Βέροια

Οι εκδόσεις Επίκεντρο, η Εταιρεία Μελετών Ιστορίας και Πολιτισμού Ημαθίας (ΕΜΙΠΗ) και το βιβλιοπωλείο ΗΛΙΟΤΡΟΠΙΟ σας προσκαλούν στην παρουσίαση του βιβλίου της Έφης Παυλίδου”Εκπαίδευση και εθνογλωσσική ενσωμάτωση των ξενόφωνων πληθυσμών στην Ελλάδα την περίοδο 1912-1940″, που θα γίνει την Παρασκευή 18 Μαρτίου 2022, (ώρα 7:00 μ.μ.).

Για το βιβλίο θα μιλήσουν οι:

  • Χρήστος Τζήκας, Αφυπηρετήσας Καθηγητής του Α.Π.Θ.
  • και η συγγραφέας του βιβλίου Έφη Παυλίδου.

Τη συζήτηση θα συντονίσει ο Αλέκος Χατζηκώστας, εκδότης της εφημερίδας «Η άλλη άποψη» – συγγραφέας.

Για το περιεχόμενο του βιβλίου

Στο παρόν βιβλίο, επιδιώκεται η ανάδειξη της στενής σχέσης ανάμεσα στο εκπαιδευτικό σύστημα και στην ιδεολογία του ελληνικού εθνικισμού, κατά την επιδίωξη του τελευταίου να επιτύχει την πολυπόθητη εθνική ομοιογένεια. Ειδικότερα, επιχειρείται η συγκριτική ανάλυση του τρόπου με τον οποίο το ελληνικό κράτος αξιοποίησε το σχολείο για την καλλιέργεια ή/και επιβολή της ελληνικής εθνικής ταυτότητας στους ξενόφωνους πολίτες του, συγκεκριμένα στους μουσουλμάνους της Δυτικής Θράκης, στους σλαβόφωνους της Δυτικής Μακεδονίας, στους ρουμανίζοντες Κουτσόβλαχους της Ηπείρου και της Μακεδονίας (με αναφορές στην εκπαίδευση των βλαχόφωνων πληθυσμών και της Βέροιας) και στους Τσάμηδες της Θεσπρωτίας, προκειμένου να τους ενσωματώσει/αφομοιώσει στον εθνικό κορμό. Με αναφορές στο ιστορικό πλαίσιο της περιόδου 1912-1940, μελετώνται οι ιδιαίτερες συνθήκες που επέδρασαν στη χάραξη της εκπαιδευτικής πολιτικής για καθεμιά μειονοτική ομάδα χωριστά, ώστε να φανούν οι ομοιότητες και οι αντιφάσεις της. Επίσης, διερευνάται η σχέση εξάρτησης της εκπαιδευτικής πολιτικής από την εξωτερική πολιτική του ελληνικού κράτους.

Σύντομο βιογραφικό

Η Έφη Παυλίδου είναι πτυχιούχος του Τμήματος Ιστορίας-Αρχαιολογίας του ΑΠΘ και διδάκτωρ του Παιδαγωγικού Τμήματος Δημοτικής Εκπαίδευσης του ΑΠΘ. Στα ερευνητικά της ενδιαφέροντα περιλαμβάνονται θέματα που αφορούν την ιδεολογία του εθνικισμού, τη συγκρότηση των εθνικών κρατών και τη διαμόρφωση εθνικής ταυτότητας, καθώς και θέματα σχετικά με την ιστορία της εκπαίδευσης.