Κατηγορίες
σχόλιο επικαιρότητας

Ετών εικοσιτριών και μετά από λίφτινγκ

Διαβάζω στα μεγάλα ΜΜΕ της χώρας κάτι διθυραμβικά σχεδόν άρθρα σχετικά για την επικείμενη έλευση στην Ελλάδα των νέων αμαξοστοιχιών της ΤΡΑΙΝΟΣΕ (που στη συνέχεια αναπαράχθηκαν και από μικρότερα ΜΜΕ).

Και θυμήθηκα μια ανάρτηση που είχαμε κάνει πριν από 29 μήνες (είκοσι εννέα, ολογράφως – για να υπενθυμίσουμε και πόσο νωρίς σας τα λέγαμε), τον Αύγουστο του 2018, σχετικά με τα τρένα που θα έφερναν οι Ιταλοί της FS στην Ελλάδα για να αναβαθμίσουν κάπως το στόλο των τρένων της χώρας μας.

Ας είμαστε λίγο λογικοί και πολύ προσγειωμένοι στην πραγματικότητα κάθε φορά που διαβάζουμε (ή γράφουμε) κάτι:

– ναι, η εταιρία προσπαθεί να κάνει κάτι καλό και να μειώσει τους χρόνους του ταξιδιού από τη Σαλονίκη στην Αθήνα.

– ναι, ακόμη είναι δύσκολο να επιτευχθούν πραγματικά μεγάλες “ευρωπαϊκές” ταχύτητες – επειδή το δίκτυο (του οποίου η αναβάθμιση κάποτε πολυδιαφημίστηκε από τις Κυβερνήσεις της εποχής εκείνης) δεν σηκώνει μεγάλες ταχύτητες που πιθανόν να ήθελε η εταιρία.

– ναι, υπάρχουν προβλήματα και με τους σταθμούς, επειδή όπως αναφέρθηκε σε διάφορα άρθρα τα τρένα αυτά που θα έρθουν “χωράνε” μόνο στους σταθμούς της Αθήνας και της Σαλονίκης και γίνονται προσπάθειες για επεκτάσεις και στη Λάρισα

ΟΜΩΣ (πάντα υπάρχει ένα “όμως”, δυστυχώς)

όμως θα πρέπει να λέμε και όλη την ιστορία, ότι δηλαδή οι συγκεκριμένοι συρμοί – όπως είχαμε γράψει και το 2018 – δεν είναι και τόσο καινούργιοι όσο όλοι μας θα θέλαμε.

Ασημένιο Βέλος ΤΡΕΝΟΣΕ

Όπως είχαμε αναφέρει τότε στην Περισκόπηση με την ευκαιρία της έλευσης του “Ασημένιου Βέλους” που θα έφτανε λίγο καιρό αργότερα στη χώρα μας, “τα δρομολόγια Θεσσαλονίκη – Αθήνα θα πραγματοποιούνται με συρμούς τύπου ETR 470 οι οποίοι είχαν κατασκευαστεί μεταξύ των ετών 1994 – 1997 από την FIAT Ferroviaria για την ιταλοελβετική εταιρία Cisalpino. Την εποχή εκείνη είχαν κατασκευαστεί 9 συρμοί, εκ των οποίων οι 5 κατέληξαν στην Trenitalia μετά από τη διάλυση της Cisalpino.

Περισσότερα μπορείτε να δείτε ΕΔΩ (στην ανάρτηση του 2018) και θυμηθείτε: κάθε φορά που διαβάζουμε κάτι λίγο ψάξιμο δεν βλάπτει. Επειδή όλα έχουν μια μικρή ή μεγάλη ιστορία, ειδικά όταν παίζει λίφτινγκ…!!

(πάντως, επειδή έτυχε να ταξιδέψω και με ETR 470 όταν ήταν στα χάι τους, πρόκειται για εξαιρετικό τρένο – πόσο μάλλον τώρα που έγινε πλήρης ανακατασκευή)