Κατηγορίες
μεταφορές - συγκοινωνίες τοπική επικαιρότητα

Διόδια στην Ημαθία – θα κατασκευαστεί σταθμός στην περιοχή του Νησελίου

Τι δείχνει μια πιο προσεκτική ματιά στον κατάλογο των σταθμών διοδίων και σε χάρτες

Στο πρώτο πλάνο του σχεδιασμού για τα διόδια επί της Εγνατίας Οδού βρίσκεται η Ημαθία, αφού σύμφωνα με όσα έγιναν γνωστά υπογράφηκε Κοινή Υπουργική Απόφαση (ΚΥΑ) από τους υπουργούς Οικονομικών Χρ. Σταϊκούρα, Υποδομών Κ. Καραμανλή και απ’ τον υφυπουργό Οικονομικών Θ. Σκυλακάκη, με την οποία προβλέπεται η κατάργηση του πλευρικού σταθμού διοδίων που ήταν να κατασκευαστεί στο Κλειδί και η δημιουργία ενός νέου, μετωπικού, σε κοντινή απόσταση από τον Ανισόπεδο Κόμβο Νησελίου.

Αν διαβάσει κάποιος προσεκτικά τα δημοσιεύματα, θα δει ότι αριθμητικά δεν αλλάζει κάτι για την εταιρία: οι μετωπικοί σταθμοί αυξάνονται από 18 σε 19 και τα σημεία λειτουργίας πλευρικών σταθμών διοδίων μειώνονται από 20 σε 19. Τριάντα οκτώ σημεία πληρωμής ήταν, τα ίδια ακριβώς μένουν.

Γιατί λέμε “Νησέλι” και όχι “Πλάτανος”

Η Ημαθία παραμένει μέσα στο σχεδιασμό για σταθμό διοδίων. Όμως στον σχετικό πίνακα παρότι ο σταθμός διοδίων που προγραμματίζεται ονομάζεται “Σταθμός Διοδίων Πλατάνου” η χωροθέτηση είναι διαφορετική.

Ο σταθμός διοδίων που προγραμματίζεται θα δημιουργηθεί στο τμήμα της Εγνατίας Βέροια – Κλειδί (ως αρχή και τέλος θεωρούνται ανισόπεδοι κόμβοι) και συγκεκριμένα στη χιλιομετρική θέση (Χ.Θ.) 277 + 000.


Αν το ψάξει κανείς λίγο παραπάνω (μέσα από φωτογραφίες ή με μια απλή επίσκεψη) θα δει ότι η συγκεκριμένη χιλιομετρική θέση δεν απέχει πάνω από ένα χιλιόμετρο από τον Ανισόπεδο Κόμβο Νησελίου.

Σε χάρτη που βρίσκεται στον ιστότοπο της Εγνατίας Οδού φαίνεται πως κόμβος βρίσκεται στη Χ.Θ. 276+200 ενώ τα διόδια φαίνεται από τον παραπάνω πίνακα ότι θα κατασκευαστούν στη Χ.Θ. 277+000 – το σημείο αυτό αν το δει κάποιος στον χάρτη βρίσκεται περίπου στη στροφή που είναι πολύ κοντά στο Νησελούδι.

Θα πείτε, “μικρή διαφορά στην τσέπη, είτε είναι Πλάτανος είτε είναι Νησέλι”. Δίκιο θα ‘χετε…! Αν κάποιος από Βέροια ή Αλεξάνδρεια θελήσει να πάει στη Θεσσαλονίκη θα πληρώσει 2 φορές: μια φορά στα νέα διόδια και μια ακόμη στα Μάλγαρα.

Στο μεταξύ, ας θυμηθούμε και 2 παλιές αναρτήσεις για το θέμα των διοδίων στην Ημαθία: μια του 2011 – απ’ την εποχή που συζητούνταν διόδια στο Κλειδί (ΕΔΩ) και μια άλλη του 2013 – απ’ την εποχή που ΘΑ λειτουργούσαν τα διόδια στο Αιγίνιο (ΕΔΩ).

Γιατί είπαμε: η Περισκόπηση είναι εδώ χρόνια. Και ασχολείται με αυτά που πρέπει, επειδή πρέπει.