Κατηγορίες
Οικονομία σχόλιο επικαιρότητας

Εγνατία Οδός: μια (ακόμη) «αξιοποίηση» που δεν θα πρέπει να γίνει !!

egnatia_signΜέσα στο πλαίσιο του μνημονίου που έχει ψηφιστεί από την παρούσα Κυβέρνηση είναι και η υποχρέωση του Ελληνικού Κράτους να παραχωρήσει σε ιδιώτες για εκμετάλλευση την «Εγνατία Οδό».

Ιδιαιτερότητα σε σχέση με τις άλλες «παραχωρήσεις» – «αξιοποιήσεις»; Το ότι η τωρινή Κυβέρνηση θα πρέπει να τα κάνει όλα από το μηδέν. Να κοστολογήσει, να προκηρύξει τον διαγωνισμό, να τον κάνει, να βγάλει αποτέλεσμα και να παραδώσει στο τέλος τον ΜΟΝΑΔΙΚΟ ΠΛΗΡΗ ΚΑΙ ΟΛΟΚΛΗΡΩΜΕΝΟ Αυτοκινητόδρομο της χώρας (μήκους 800 χλμ – μαζί με τις κάθετες οδούς) στους «επενδυτές» – ιδιώτες.

Δυο – τρια νούμερα όμως αρκούν για να αντιληφθεί κάποιος τι σημαίνει «Εγνατία»:

α) κόστος κατασκευής: περίπου 6 δις ευρώ

β) Έσοδα από τα διόδια σήμερα: 67 εκατομμύρια το χρόνο

β1) Έσοδα από τα διόδια (αν ανοίξουν όλοι οι σταθμοί διοδίων που προβλέπονται, αν περάσει σε ιδιώτη το θέμα και αν η τιμή διέλευσης από τα διόδια φτάσει αυτή των άλλων αυτοκινητοδρόμων): περίπου 150 εκατομμύρια το χρόνο.

γ) Έξοδα συντήρησης: περίπου 50 εκατομμύρια το χρόνο.

Τραβάμε γραμμή για να κάνουμε την πράξη- λαμβάνοντας υπόψη τα προαναφερθέντα οικονομικά δεδομένα που είναι γνωστά:

1) με τα σημερινά δεδομένα το Δημόσιο έχει κέρδος περίπου 17 μύρια το χρόνο (έξω αποσβέσεις, έξω όλα – να εξηγούμαστε)

2) με τα εκτιμώμενα δεδομένα της περίπτωσης β1’ το κέρδος του Δημοσίου θα αυξηθεί και θα φτάσει στα 100 εκατομμύρια το χρόνο.

Γιατί λοιπόν να δώσει το Δημόσιο σε «επενδυτές» ένα έτοιμο φιλέτο – ίσως το αμέσως πιο σημαντικό και καλύτερο φιλέτο μετά το παλιό αεροδρόμιο στο Ελληνικό – να το εκμεταλλευτούν;; Είναι ένα ερώτημα! Επειδή το λέει το Μνημόνιο που υπέγραψαν;;

Κι αν το δώσει, πόσο θα το δώσει;; Με τι αντίτιμο; Λιγότερα από 100 μύρια κατ’ έτος, και μάλιστα χωρίς να αναπροσαρμόζονται;;;;