Κατηγορίες
Χωρίς κατηγορία

Προς νέο τέλος στα αεροδρόμια (που θα … “αξιοποιηθούν”)

aerthesΚαι ακόμη δεν έχει έλθει η “αξιοποίηση” των αεροδρομίων της χώρας.

 .

Με ένα νέο τέλος, ύψους 12 ευρώ για όλους τους επιβάτες εντός κι εκτός ζώνης Σένγκεν, αλλά και ένα «πλαφόν» χρεώσεων που δεν θα ξεπερνά τα 20 ευρώ ανά ταξιδιώτη συνολικά, θα υποδεχτούν οι επιβάτες από το Νοέμβριο την κατάργηση του “σπατόσημου”, που είχε καθιερωθεί προ εικοσαετίας (το 75% των εσόδων από το “σπατόσημο” που εισπράττεται στο “Ελ. Βενιζέλος” πηγαίνει στο ίδιο το αεροδρόμιο).

Όλα εξαρτώνται από το τι θα πει και το Τ“Α”ΙΠΕΔ και πως θα γίνει ο γενικότερος χειρισμός του θέματος (οι πληροφορίες αναφέρουν πως μόλις το 8,5% του νέου τέλους θα πηγαίνει στη ΥΠΑ ενώ το υπόλοιπο – φυσικά – αλλού).

Όσο για το ίδιο το “Ελ. Βενιζέλος”, δεν φαίνεται να υπάρχει ανησυχία για το τι θα γίνει όταν καταργηθεί το υπάρχον τέλος, αφού είναι “εξοπλισμένο” με όλα τα απαιτούμενα: ο φορέας που το διαχειρίζεται έχει την δυνατότητα να αναπληρώσει τις όποιες απώλειες εσόδων, με νέα χρέωση που θα διατηρήσει τα έσοδα από το σπατόσημο στα σημερινά τους επίπεδα, με απλή απόφαση του διοικητικού του συμβουλίου.

Σύμφωνα με τα μέχρι τώρα γνωστά, τα αεροδρόμια που θα “αξιοποιηθούν” χωρίζονται σε δυο ομάδες – και θα δωθούν για 40+10 χρόνια: Θεσσαλονίκη, Κέρκυρα, Ζάκυνθο, Κεφαλονιά, Άκτιο, Καβάλα και Χανιά (η πρώτη ομάδα) και Ρόδο, Κω, Σαντορίνη, Μύκονο, Μυτιλήνη, Σκιάθο και Σάμο (η δεύτερη).