Κατηγορίες
επιστήμη - τεχνολογία Χωρίς κατηγορία

Στη δημοσιότητα “κώδικας” από τη NASA (και μια ενδιαφέρουσα “λεπτομέρεια”)

konsploigisiΗ NASA, στο πλαίσιο της απόφασης του Ομπάμα να θέσει στη διάθεση των πάντων λογισμικό της, ετοιμάζεται την επόμενη εβδομάδα να δημοσιεύσει κατάλογο με περισσότερα από 1.000 προγράμματα ανάπτυξης λογισμικού, Μέρος του λογισμικού μάλιστα ήδη αξιοποιείται από ερευνητές σε μια πληθώρα εφαρμογών. Ορισμένα δε τμήματα του λογισμικού της NASA θα είναι “ανοιχτά” (open source) και θα μπορεί να τα κατεβάσει οποιοσδήποτε (και να τα αναπτύξει, τροποποιήσει ακόμα και για εμπορικούς σκοπούς).

.
Το λογισμικό της NASA χρησιμοποιούν ήδη επιστήμονες για την παρακολούθηση των πολικών αρκούδων στην Αρκτική και των ψαριών μόλα μόλα στα Γκαλάπαγκος, ενώ το 2005 (σύμφωνα με το περιοδικό Wired) θαλάσσιοι βιολόγοι τροποποίησαν τον αλγόριθμο χαρτογράφησης άστρων του διαστημικού τηλεσκοπίου Hubble για να παρακολουθούν φαλαινοκαρχαρίες.

.