Κατηγορίες
Χωρίς κατηγορία

Τίτλοι τέλους και για το Ταμείο Εθνικής Οδοποιίας

diodia_malgara3Μια ακόμη δημόσια επιχείρηση, που τη βούλιαξαν χάρη στην κακοδιαχείριση και στους αβέρτα διορισμούς

 

Σε μια ακόμη κίνηση κλεισίματος ΔΕΚΟ, που ήταν θύμα της κακοδιοίκησης (λόγω του διορισμού αποτυχημένων πολιτικάντηδων στην κεφαλή και οπαδών κομμάτων στο προσωπικό) και για αυτό βούλιαξε (;) αν και μονοπώλιο στην ουσία, προχώρησε η Κυβέρνηση.

Με απόφαση του υπουργού Μιχ. Χρυσοχοΐδη έκλεισε το Ταμείο Εθνικής Οδοποιίας (ΤΕΟ), το οποίο είχε την αρμοδιότητα της ανάπτυξης, συντήρησης και λειτουργίας οδικών υποδομών από το 1927, έτος που είχε ιδρυθεί. Από τη στιγμή που αποφασίστηκε η παραχώρηση των – ΕΤΟΙΜΩΝ και ΑΝΑΚΑΙΝΙΣΜΕΝΩΝ – αυτοκινητόδρομων στους ιδιώτες τα μόνα διόδια που του απέμειναν ήταν αυτά των Μαλγάρων και του Ακτίου. Να σημειωθεί πως μέρος των εισπράξεων από τα διόδια των Μαλγάρων (που είναι τα δεύτερα πιο αποδοτικά στην Ελλάδα) δίδονται κατόπιν συμφωνίας στους διαχειριστές της Εγνατίας Οδού!! Το προσωπικό του ανέρχονταν σε 130 άτομα. Ήδη έχει αποφασιστεί επίσης η σύνθεση του νέου ΔΣ που θα οδηγήσει το ΤΕΟ σε εκκαθάριση.

Τα ενδιαφέροντα όμως είναι άλλα, που σχετίζονται με:

– τους 2 σταθμούς διοδίων σε Μάλγαρα και Άκτιο,

– τον σχεδιαζόμενο σταθμό διοδίων στους Ευζώνους,

– ολόκληρο τον οδικό άξονα από τον ανισόπεδο κόμβο (Α/Κ) Αξιού ως τα βόρεια σύνορα της χώρας, μήκους περίπου 60 χλμ.

– τα ποσοστά 0,40% από ασφάλιστρα οχημάτων (περίπου 5 εκατ. ευρώ για το 2012) καθώς και έσοδα από τέλη μηχανημάτων ύψους (περίπου 11,8 εκατ. Ευρώ). Αμφότερα εισπράττονται υπέρ του ΤΕΟ βάσει νόμου και κανείς δεν ξέρει αν θα καταργηθούν (ή αν δεν καταργηθούν ποιος θα τα εισπράττει και με ποια αιτιολογία).