Συνέδριο ΚΕΔΕ στα Γιάννενα: Όχι των αιρετών στην αλλαγή του εκλογικού νόμου

Πραγματοποιήθηκε στα Γιάννενα, το διάστημα 30/11 με 2/12/207, το ετήσιο τακτικό συνέδριο της Κεντρικής Ένωσης Δήμων Ελλάδα, στο οποίο συζητήθηκαν και αποφασίστηκαν από τους αιρετούς του πρώτου βαθμού αυτοδιοίκησης διάφορα θέματα.

Μεταξύ αυτών που αποφασίστηκαν και είτε έλαβαν τη μορφή ψηφίσματος είτε απόφασης που γράφτηκε στα πρακτικά του συνεδρίου είναι:

– η αρνητική στάση των αιρετών στην αλλαγή του εκλογικού νόμου και του χρόνου θητείας. Οι δήμαρχοι τάσσονται κατά της αλλαγής στον εκλογικό νόμο αν πρώτα δεν ολοκληρωθεί η αναθεώρηση του Καλλικράτη. Επίσης τάσσονται κατά της φημολογούμενης μείωσης της θητείας στα 4 χρόνια (από τα 5 που είναι σήμερα), αλλά και κατά της θέσπισης ορίου θητειών αν δεν υπάρξει κάτι παρόμοιο για το υπόλοιπο προσωπικό της χώρας.

– η ομόφωνη απόφαση των αιρετών για να υπάρξει νομοθετική παρέμβαση για την προστασία της πρώτης κατοικίας από πλειστηριασμούς. Οι δήμαρχοι επικαιροποίησαν απόφαση τους του 2016, με την οποία ζητούν έκδοση Πράξης Νομοθετικού Περιεχομένου για την προστασία της πρώτης κατοικίας από πλειστηριασμούς και κατασχέσεις για χρέη μικροοφειλετών προς το Δημόσιο και τους Δήμους.

– η έκφραση της πλήρους αντίθεσης των αιρετών πρώτου βαθμού στην προοπτική ένταξης των παιδιών προσχολικής ηλικίας στην υποχρεωτική εκπαίδευση. Σύμφωνα με όσα αναφέρουν, αυτό θα έχει ως συνέπεια να επιβαρυνθούν οικονομικά περίπου 40.000 οικογένειες, να κλείσουν 1.600 δημοτικές δομές και να μείνουν άνεργοι πάνω από 3.200 εργαζόμενοι. Επίσης ζητούν την άμεση ανάκληση των δηλώσεων του υπουργείου Παιδείας και την διασφάλιση της δυνατότητας καθολικής και όχι υποχρεωτικής ένταξης όλων των παιδιών προσχολικής ηλικίας σε όλες τις δομές προσχολικής αγωγής και εκπαίδευσης (παιδικοί σταθμοί και νηπιαγωγεία).

– οι αιρετοί ζητούν την κατάργηση των αποκεντρωμένων υπηρεσιών της Κεντρικής Διοίκησης και την υπαγωγή των αρμοδιοτήτων τους στους Δήμους.

– επίσης προτείνουν την επανεξέταση οργάνων που λειτουργούν στους Δήμους και αφορούν την εκπαίδευση (σχολικές επιτροπές, επιτροπές παιδείας κλπ) καθώς και τη συγκρότηση ενιαίας οργανικής μονάδας για την ολοκληρωμένη διοικητική υποστήριξη της λειτουργίας των σχολείων.